Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem

Německé ceny Escaladu začínají na 2,55 milionech Kč za kratší verzi, v základu by měla být čtyřkolka. Srovnání s Mercedesem GL podtrhuje nutnost dieselu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem

10.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německé ceny Escaladu začínají na 2,55 milionech Kč za kratší verzi, v základu by měla být čtyřkolka. Srovnání s Mercedesem GL podtrhuje nutnost dieselu.

Cadillac plní své sliby a posílá své největší SUV, model Escalade, i na evropský trh. Očekávejme všechno to, co si mohou pořídit Američané, tedy čtyři výbavové stupně, které budou všechny v základu mít například LEDková světla vpředu i vzadu, kamery s 360° pohledem okolo vozu, připojení k internetu 4G LTE s možností vytvořit Wi-Fi hotspot a samočinně se zavírající i otvírající páté dveře.

Pod kapotou se bude skrývat zatím jediný motor, který Cadillac do Escaladu montuje, tedy 6,2litrový atmosférický osmiválec. Ten nabídne 426 koní a 623 Nm a podle amerických čísel spotřeby si na 100 km řekne v průměru o 13 - 14 litrů benzínu, záleží na tom, jestli je konkrétní vůz vybaven pohonem zadních nebo všech kol. Podle posledních zpráv ze Států nabídnou všechny varianty automatickou osmistupňovou převodovku a čtyřkolky i dvoustupňovou redukci. Kromě toho má zmíněný výkon stačit na 6,7sekudnový sprint na stovku, což je na vůz o hmotnosti okolo 2,6 tuny docela dobrý výsledek.

Německá základní cena nového Escaladu byla stanovena na docela mastných 94 500 Eur (asi 2,55 milionu korun), tedy na dostřel srovnatelné varianty největšího konkurenta - Mercedesu GL 500. Ten v Německu přijde na bezmála 96 tisíc Eur (2,6 milionu korun). Základ s třícípou hvězdou, tedy GL 350 CDI, však startuje na nějakých 74 tisících eurech (cca 2 miliony korun), což znovu podtrhuje nezbytnost namontování šestiválců pod kapotou Escaladu, a to jak v dieselové, tak v benzínové variantě.

Výše zmíněná základní cena Escaladu platí pro jeho „krátkou” verzi, tedy tu s délkou 518 cm a rozvorem 295 cm. Pohon všech kol by ale podle dostupných informací mohl být už v základu. Delší varianta s rozvorem 330 cm a celkovou délkou 570 cm bude jistě dražší. U nás by mohl být Escalade oproti Německu trochu levnější, jak to u většiny aut bývá, ale žádná láce to jistě nebude.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem - 1 - 2015 cadillac escalade platinum 01Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem - 2 - 2015 cadillac escalade platinum 02Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem - 3 - 2015 cadillac escalade platinum 03Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem - 4 - 2015 cadillac escalade platinum 04Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem - 5 - 2015 cadillac escalade platinum 05Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem - 6 - 2015 cadillac escalade platinum 06Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem - 7 - 2015 cadillac escalade platinum 07Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem - 8 - 2015 cadillac escalade platinum 08
Cadillac Escalade již míří i do Evropy, diesel zatím stále nenabídne. Na snímcích vrcholová verze Platinum

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.