Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 | Petr Prokopec
Je to tak trochu festival obezity, neboť ani nový Mustang není nejlehčí. Nedali byste mu ale nakonec přednost, navzdory jisté neotesanosti? Šílená 1,8tunová hmotnost M2 je příliš hořkou pilulkou k polknutí.
Od dob, kdy mi v garáži stál Caterham 7, kladu u aut hmotnost na první místo. Z toho důvodu jsem ostatně rodinné Kie Cee'd SW dopřál benzinový a nikoli dieselový motor, neboť konto té druhé zmíněné bylo zatíženo 100 kilogramy navíc. Většina z nich se přitom nacházela nad přední nápravou, což na jízdní projev nemůže mít jiný než neblahý vliv.
Z dnešního pohledu je kdysi kritizovaných 1 420 kilogramů pomalu muší váhou, zvlášť když tento daný údaj dáme do kontextu s novým soubojem uspořádaným britským Carwow. Mat Watson totiž na startovní čáru postavil BMW M2 a Ford Mustang GT, tedy německý a americký sporťák, které by již s ohledem na své zaměření neměly být těžké. Jenže jsou, nízká hmotnost je zkrátka dražší než vyšší výkon, a tak na ni většina automobilek v posledních letech zvysoka kašle.
Výsledkem je, že M2, údajně juniorské kupé, jakási M3 pro chudší, má na kontě neskutečných 1 805 kg. Tedy nejen zásadně víc než ještě před pár doky skutečná M3 (generace F80 byla o 210 kg lehčí!), ale dokonce i větší porci, než s jakou byla v první dekádě nového milénia spojena základní verze řady 7. Protože ale to je limuzína, jejíž hlavní prioritou je komfort, lze více než 1,7tunovou hmotnost akceptovat. Jenže v případě M2 se dá počítat s touhou majitelů vyrazit mimo oblíbené okresky také na okruh, kde 1,8tunové auto nikdy nemůže excelovat.
Vedle BMW je i relativně primitivní Ford Mustang lehčím soupeřem, neboť váží 1 738 kg. Protože jde navíc o americkou a nikoli evropskou specifikaci, není její pětilitrový atmosférický osmiválec ničím utlumen, a může tak produkovat 486 koní, tedy o šest víc, než jich na zadní nápravu posílá řadový šestiválec z Bavorska. Přesto asi nikdo dopředu nesázel na vítězství Fordu, neboť snad jen s výjimkou Corvette osmé generace americká auta v rámci sofistikovanosti za těmi evropskými zaostávají.
Srovnání ve sprintu to jen potvrdilo, neboť Matovi v podstatě stačilo zašlápnout plynový pedál, a již byl v cíli. Jeho kolega Sam však musel vynaložit daleko více snahy jen k tomu, aby se mu z menší vzdálenosti díval na záď. Pokud by ale vše nechal jen na automatice, byl by v cíli rozdíl stejně velký jako Atlantik dělící Evropu od Ameriky. Na druhou stranu se však jeho motor může pochlubit pořádným zvukem, zatímco v případě BMW většinu doprovodu obstarávají reproduktory v kabině.
Když k tomu ještě přihodíme fakt, že M2 je ošklivá jako noc a ve zvolené světle zelené metalíze vám možná rovnou zacloumá žaludkem, nebylo by vlastně překvapivé, kdyby ve finále většina lidí sáhla po Fordu. Ideálně pak takovém, který disponuje manuální převodovkou. Mimo jiné i proto, že Mustang nakopal BMW pozadí při deceleraci, v některých případech holt hmotnost nezamaskujete.



Aktuální BMW M2 je nejen jedním z nejhůř vypadajících vozů mnichovské automobilky, ale i jedním z těch relativně nejtěžších. Přes 1,8 tuny je na malé sportovní kupé prostě moc. Foto: BMW
Mustang GT je oproti tomu atraktivní už svým atmosférickým osmiválcem. S ním je pak sice pomalejší, ale nebude vám to nakonec jedno? Foto: Ford
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2.3.2025Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB