Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Opel Astra OPC, GTC, sedan a kombi asi nebudou jiné. Pokud budou (ilustrace)
3.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné OPC i praktická karoserie již byly potvrzeny, nad dalšími se zatím vznáší otazníky. Vše bude záviset na úspěchu prvních vlaštovek.
S novou generací Opelu Astra nás německá automobilka seznámila v pondělí. Šlo ovšem pouze o virtuální představení nejočekávanějšího rodinného hatchbacku letošního roku, naživo jej totiž spatříme až na sklonku léta ve Frankfurtu. Prodej vozu bude odstartován krátce poté, tím ovšem značka pouze uzavře první kapitolu jedné knihy. Ty další však teprve čekají na „přečtení“.
Momentálně se přitom hned tři amatérští ilustrátoři vrhli na věštění z křišťálové koule, díky čemuž si můžeme prohlédnout možnou podobu verze OPC, třídveřového hatchbacku, čtyřdveřového sedanu i pětidveřového kombíku. Zda jde o pravděpodobnou realitu či naprostou fikci, aktuálně nedokážeme dokonale posoudit, přikláníme se ale k první možnosti. A o samotných modelech si můžeme říci mnohé.
Jako první si na přetřes vezmeme Astru OPC, která v rámci diety zajde ještě dále než pětidvířko, jenž vůči předchůdci zhublo o 120 kilogramů. Opel totiž již dříve naznačil, že vrcholné provedení shodí dalších třicet kilo, díky čemuž by „suchá” hmotnost mohla poklesnout na přibližně 1,3 tuny. VW Golf GTI by tedy v tomto ohledu dostal rovnocenného soupeře.
Po stránce výkonů by ale Opel mohl mít navrch, neboť produkovat má minimálně 280 koní. Finální cifra se možná nakonec přehoupne přes třísetkoňovou hranici, vše ale bude záležet na použitém motoru. Zatímco totiž některé zdroje zmiňují opětovné použití přeplňovaného dvoulitru, jiné naznačují downsizing a příchod jedna-šestky turbo.
Jak vše dopadne, to se dozvíme až někdy v závěru příštího roku, kdy by vrcholný model mohl být představen. Do té doby bude mít Opel hromadu práce s představením kombíku a případně i oněch dalších dvou verzí. Zda ale dorazí jak třídvířko, tak i sedan, to bude nejspíše záviset na úspěchu pětidvířka a nejpraktičtějšího modelu v řadě.

Neoficiálního ztvárnění se dočkala vrcholná verze OPC...
Sedan vypadá dle maďarského webu prapodivně...
...na kombík se pak zaměřili dokonce dva amatérští designéři
Ilustrace: Virtuel-car, RM.Design, X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva