Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Opel Astra OPC, GTC, sedan a kombi asi nebudou jiné. Pokud budou (ilustrace)
3.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné OPC i praktická karoserie již byly potvrzeny, nad dalšími se zatím vznáší otazníky. Vše bude záviset na úspěchu prvních vlaštovek.
S novou generací Opelu Astra nás německá automobilka seznámila v pondělí. Šlo ovšem pouze o virtuální představení nejočekávanějšího rodinného hatchbacku letošního roku, naživo jej totiž spatříme až na sklonku léta ve Frankfurtu. Prodej vozu bude odstartován krátce poté, tím ovšem značka pouze uzavře první kapitolu jedné knihy. Ty další však teprve čekají na „přečtení“.
Momentálně se přitom hned tři amatérští ilustrátoři vrhli na věštění z křišťálové koule, díky čemuž si můžeme prohlédnout možnou podobu verze OPC, třídveřového hatchbacku, čtyřdveřového sedanu i pětidveřového kombíku. Zda jde o pravděpodobnou realitu či naprostou fikci, aktuálně nedokážeme dokonale posoudit, přikláníme se ale k první možnosti. A o samotných modelech si můžeme říci mnohé.
Jako první si na přetřes vezmeme Astru OPC, která v rámci diety zajde ještě dále než pětidvířko, jenž vůči předchůdci zhublo o 120 kilogramů. Opel totiž již dříve naznačil, že vrcholné provedení shodí dalších třicet kilo, díky čemuž by „suchá” hmotnost mohla poklesnout na přibližně 1,3 tuny. VW Golf GTI by tedy v tomto ohledu dostal rovnocenného soupeře.
Po stránce výkonů by ale Opel mohl mít navrch, neboť produkovat má minimálně 280 koní. Finální cifra se možná nakonec přehoupne přes třísetkoňovou hranici, vše ale bude záležet na použitém motoru. Zatímco totiž některé zdroje zmiňují opětovné použití přeplňovaného dvoulitru, jiné naznačují downsizing a příchod jedna-šestky turbo.
Jak vše dopadne, to se dozvíme až někdy v závěru příštího roku, kdy by vrcholný model mohl být představen. Do té doby bude mít Opel hromadu práce s představením kombíku a případně i oněch dalších dvou verzí. Zda ale dorazí jak třídvířko, tak i sedan, to bude nejspíše záviset na úspěchu pětidvířka a nejpraktičtějšího modelu v řadě.

Neoficiálního ztvárnění se dočkala vrcholná verze OPC...
Sedan vypadá dle maďarského webu prapodivně...
...na kombík se pak zaměřili dokonce dva amatérští designéři
Ilustrace: Virtuel-car, RM.Design, X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 2 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 4 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 5 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva