Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Obří Hummer se ve sprintu postavil proti prťavému Suzuki, David aspoň jednou poslal Goliáše pořádně k zemi
13.9.2024 | Petr Prokopec
Nevíme, jestli někdo opravdu potřebuje vědět, které z těchto aut je lepší ve zrychlení, ani záporná odpověď ale nečiní jejich přímé srovnání nezajímavým. Jde o Davida a Goliáše v automobilových baleních, kdy obra trápí hlavně nepřekvapivá slabina, navíc umocněná časem.
Je zvláštní, kterak lidé často kladou důraz na něco nesmyslného, zatímco skutečně důležité věci pomíjí. Překvapivě to platí hlavně o pneumatikách, neboť znám několik lidí s rozsáhlým vozovým parkem, ve kterém nenajdete nic, co by stálo pod dva nebo tři miliony korun. Když se ovšem zadívám na jejich obutí, vidím na nich loga čínských firem, o kterých často neslyšeli ani v Říši středu. Za jejich rozhodnutím takové pneumatiky koupit stojí pochopitelně jejich cena.
Když se dotyčných zeptám, zda si boty kupují rovněž někde na vietnamské tržnici, koukají na mě s nevraživostí. Přitom pneumatiky jsou tím jediným, co zprostředkovává kontakt vozu se silnicí. Správná volba tak často stojí mezi bezpečným návratem domů a posledním výletem na hřbitov. Přičemž podobně jsou zanedbávány také brzdy. Mnozí lidé si totiž myslí, že jsou věčné, případně že jejich účinek je dostatečný i po mnoha letech, co dané auto sjelo z montážní linky.
Mezi takové evidentně patří i zástupci britského Backfire Media, kteří přijali výzvu Mata Watsona, aby se zúčastnili závodu ve sprintech a deceleraci. Na startovní čáru totiž přivezli Hummer H2, který by dle všeho měl disponovat 6,2litrovým osmiválcem naladěným na 406 koní. Tedy alespoň dle Watsona, zástupce Backfirem Media o motoru hovoří jako o šestilitru. Ten byl k mání v prvé fázi produkce, přičemž produkoval 330 koní. Vždy u toho ale byly takřka tři tuny hmotnosti.
Vedle tohoto mastodonta vypadá Watsonem řízené Suzuki Jimny jako autíčko do kapsy, přičemž jeho 1,5litrový atmosférický motor produkuje pouhých 102 koní. Starat se ovšem musí o zcela jinou hmotnost, třídveřové provedení japonského SUV totiž váží mezi 1 070 a 1 135 kg dle výbavy. Přes to všechno ale disponuje horším poměrem výkonu a hmotnosti, než je tomu u Hummeru, který tak vyhrál závod ve zrychlení na čtvrtmíli, i když těsně (18,8 s versus 19,1 s).
Jak ale nejspíše již tušíte s ohledem na úvod tohoto článku, jádro pudla se skrývá někde jinde. Když totiž dojde na poměřování brzdné dráhy, člověk si nad uvažováním lidí z Backfire Media může jen ukroutit krk. Jak totiž Watson zjistil s pomocí „krokoměru“, Hummer potřebuje na zastavení z rychlosti 100 km/h o 70 až 80 metrů víc než Suzuki, sedmdesát až osmdesát! Druhý pokus pak sice dopadl lépe, ovšem i tak na tom H2 byla o nějakých 40 m hůř než Jimny. Ke všemu zarazí to, že jeho řidič jako zástupce automobilového média, toto zastavení považuje za působivé. Dost by nás zajímalo, zda by něco takového říkal, kdyby se Hummerem pohyboval v obytné zóně...



Hummer H2 váží zhruba 2 850 kg, přičemž standardně výrobce před dvaceti lety uváděl, že na zastavení z rychlosti 110 km/h je třeba 65 metrů. Něco takového nebylo zrovna působivé, ovšem kousek, který zamířil do testu Carwow, na tom byl ještě hůř. Paradoxně jeho řidič, zástupce automobilového média, měl pocit, že dosáhl dobrého výsledku. Foto: Hummer
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4.4.2025Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 08:37 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB