Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ochrana kokpitu Halo od příštího roku v F1 nebude, šéfové týmů jsou proti
29.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Včerejší jednání Strategické skupiny Formule 1 neskončilo úspěchem. A to přesto, že podle Sebastiana Vettela byli všichni jezdci až na jednoho pro.
Formule 1 momentálně není zrovna v nejlepší kondici. Sám Bernie Ecclestone uvedl, že za její sledování by nedal ani haléř a vyjádřil touhu, aby se šampionát vrátil do starých dobrých časů, kdy on působil jako diktátor. Jakkoliv jde přitom o velmi tvrdá slova, ve světle aktuálních okolností s nimi můžeme souhlasit. Během včerejšího jednání Strategické skupiny F1 došlo k odmítnutí systému Halo.
Pokud nevíte, o čem je řeč, pak vězte, že se jedná o ochranu kokpitu, o níž se začalo mluvit po hrozivé nehodě Julese Bianchiho během Velké ceny Japonska v roce 2014. Francouzský pilot na následky svého zranění o rok později zemřel, přičemž systém Halo měl být uveden do reality od příštího roku. Nakonec se tak ovšem nestane, neboť proti byli zejména šéfové týmů.
„Osobně nejsem velkým fanouškem řešení Halo,“ uvedl na adresu nového systému šéf stáje Red Bull Christian Horner. Ten je největším kritikem ochrany kokpitů, neboť „jde o neelegantní řešení ve spojitosti s problémem, který má vyřešit. Osobně preferuji, abychom věnovali výzkumu více času a odvedli skvělou práci, než abychom věci uspěchali a zapříčinili tak mnohé následky.“
Všeobecně se tedy má za to, že ochrana kokpitu bude zavedena až v roce 2018. Jakou ovšem bude mít podobu, a zda se skutečně stane realitou, to je otázkou. My přitom jen můžeme dodat, že podle Sebastiana Vettela bylo 95 procent všech jezdců pro schválení systému Halo. Proti tedy hlasoval pouze jediný pilot.






Ochranné oblouky ve Formuli 1 od příštího roku nebudou, Strategická skupina totiž nedospěla k jednomyslnému závěru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch