Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Astra OPC 2012: první jízdní videa a konečně i údaj o dynamice
14.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Opel zveřejňuje materiály k nové Astře OPC s podobnou vervou s jakou kapající kohoutek propouští vodu. A tak po pár dnech víme zase o něco více.
Nemáme to rádi, ale museli jsme si na to zvyknout. Dnešní zásadou při představování jakéhokoli nového auta je „říci toho najednou co nejméně” a s ohledem na jistou efektivitu podobného jednání se této strategie drží stále více výrobců. Cizí rozhodně není ani Opelu, který již loni v listopadu poprvé odhalil novou Astru OPC a od té doby nás novými záběry a specifikacemi zásobuje s intenzitou somálské pekárny.
Dočkali jsme se tak postupně pár nových záběrů, několika dalších záběrů a nakonec ještě trochy záběrů, abychom si až v rámci zpravodajství ze ženevského autosalonu vychutnali... leda nových záběrů. Ani tehdy nebyl Opel ochoten poslat plnohodnotné představení vozu se všemi technickými podrobnosti.
To mu ale nezabránilo začít vůz prodávat, a tak již od víkendu známe jeho cenu. Přesto ani v tu chvíli nebyly věcí veřejnou data o dynamice, ta ale nakonec Němci zveřejnili jen pár hodin poté, co se ven dostaly informace ceně. Úplně nový údaj je vlastně jen jeden - zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy, což je dosti konkurenceschopné číslo.
Z podobně laděných aut jej překonává jen Volkswagen Golf R (5,7 s), ten ale profituje z pohonu všech kol. Mezi předokolkami je dnes nové OPC spolu s Sciroccem R jednička (Renault Mégane RS nebo Mazda 3 MPS jsou o desetinku pomalejší) a v minulosti byl rychlejší pouze Ford Focus RS, který už ale dnes jako nový nekoupíte. Maximální rychlost je poněkud nudná - výrobce již dříve mluvil o hodnotě „kolem 250 km/h”, nakonec je to přesně 250 km/h, elektronicky omezených...
Pouze onou šestisekundovou hodnotou bychom vás ale nezatěžovali, naštěstí vám můžeme ukázat i něco navíc. Opel totiž vypustil také první videa, na kterých je nové OPC vidět v akci. První snímek je spíše reklamní a značně stylizovaný, a tak příznivce čistokrevných jízdních záběrů asi nepotěší. Ten druhý ale obsahuje mnohem prostší podívanou zaměřenou na pohyb novinky s bleskem ve znaku po silnici i na okruhu. Jízda trhající asfalt to zrovna není, ale úplně nezáživná podívaná také ne. Však uvidíte sami.
Obě videa jsou poněkud idealizovaná, ale to druhé o poznání méně












Nová Astra na novějších oficiálních i živých snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včeraPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva