Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní

Lotus vypustil zase o něco více informací o novém osmiválci pro své budoucí sportovní modely. Žádné nedochůdče to nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní

4.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lotus vypustil zase o něco více informací o novém osmiválci pro své budoucí sportovní modely. Žádné nedochůdče to nebude.

O pilné práci Lotusu na zbrusu novém osmiválcovém agregátu jsme vás informovali již dříve, nyní ale máme o parametrech připravovaného motoru o poznání konkrétnější informace. Atmosférický osmiválec o objemu 4,8 litru bude pocházet z dílen společnosti v Norfolku a má mít hmotnost okolo 170 kilogramů. To je zhruba o 80 kg méně než původně zamýšlený agregát V8 z Lexusu IS-F o objemu 5 litrů.

Zbrusu nový osmiválec bude disponovat maximálním výkonem 578 koní (425 kW) v 9 000 otáčkách, což naznačuje pořádnou porci zábavy při dolování maximálního dosažitelného výkonu. Ostřejší varianta R bude mít dokonce 620 koní (462 kW), což může být políček do tváře agregátu Ferrari 458 Italia s výkonem 425 kW (578 koní).

Nový agregát bude pohánět budoucí generaci Lotusu Espirit, který se objeví na trhu pravděpodobně v roce 2013. Později si pak najde místo i v dalších připravovaných modelech Elite a Eterne. Současný „top” model Lotus Evora zřejmě zůstane u svých šestiválcových motorů od Toyoty, více o něm si můžete přečíst v našem nedávném testu z českých silnic.


Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní - 1 - lotus_evora_2009_06Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní - 2 - lotus_evora_2009_09Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní - 3 - lotus_evora_2009_10Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní - 4 - lotus_evora_2009_13Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní - 5 - lotus_evora_2009_14
Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní - 6 - lotus_evora_2009_01Osmiválec Lotus dostane výkon až 620 koní - 7 - lotus_evora_2009_02
Lotus Evora

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.