Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pancéřovaná verze Putinovy limuzíny ve vysoké rychlosti čelně narazila do Volva, ukázala hlavně jeho odolnost
23.5.2023 | Petr Miler
V ruském luxusním sedanu měl podle prvotních informací sedět patriarcha Kirill, oficiální zdroje ale tuto verzi nakonec nepotvrdily. Posádka vozu tedy zatím nebyla identifikována, následky nehody jsou ale zjevné. A pro Aurus Senat se moc dobře nejeví.
Vladimir Michajlovič Gunďajev známý spíše jako patriarcha Kirill měl sedět v pancéřované verzi Aurusu Senat, kterému s ohledem na kořeny vozu nikdo neřekne jinak než Putinova limuzína, když jí někdo včera v 6:30 moskevského času nedal přednost na křižovatkách ulic Prospekt Mira a Bolničnyj. I proto se karambol stal rychle středem pozornosti, agentura TASS ale nakonec s odvoláním na mluvčího moskevského patriarchátu informuje, že vůz patří někomu jinému a Kirill se v době nehody na jeho palubě nebyl.
Pro nás je ale nehoda zajímavá i tak, neboť po dříve odtajněných crash testech poprvé ukazuje nehodu pancéřovaného Aurusu Senat S600 ve skutečném světě. Teoreticky by takový vůz měl být postrachem ostatních aut, neboť váží přes 6 tun. Kterýkoli jiný automobil by měl nárazem zdevastovat, to by ale tím druhým nesmělo být Volvo XC60, jeden z nejbezpečnějších vozů vůbec.
Záběry následků nehody můžete vidět níže a Aurus na nic vypadá velmi zdevastovaně. Volvo je zboku též výrazně pomuchlané a rozhodně na odpis, s ohledem na zmíněné ale působí dojmem, že v nehodě obstálo lépe. Někteří tak začali ihned kritizovat bezpečnost ruské limuzíny, mnou oslovený technik zabývající se vývojem právě pasivní bezpečností aut u jedné z německých značek ale konstatuje, že následky odpovídají charakteru nehody a jednotlivých aut.
Pro posádku Aurusu bude z hlediska následků karambolu lepší, když se příď zdeformuje, neboť tak absorbuje část energie nárazu, a nedovolí tak intenzivní negativní zrychlení. Naopak Volvo si nemůže při bočním nárazu dovolit téměř žádnou deformaci, neboť by znamenala ohrožení posádky - tak odolný musí být Aurus až od prostoru pro posádku. Je to tedy náraz příhodně deformovatelné části vozu do jiné části auta, která se nemá deformovat téměř vůbec, proto následky vypadají tak, jak vypadají.
Podívejte se na ně ale sami, vzhledem k tomu, že při nehodě nebyl nikdo vážněji zraněn a všichni zúčastnění odmítli hospitalizaci, obstála obě auta nepochybně dobře. Nehoda přesto ukázala hlavně odolnost XC60 - ustát jen s takovými následky tak intenzivní náraz od šestitunového auta je nepochybně obdivuhodné. I když je znovu třeba dodat, že i tady pomohla deformovatelnost přídě Aurusu.



Pancéřovaná verze Aurusu S600 Senat nakonec patriarchu Kirilla nevezla, i tak je její nehoda... Foto: Aurus
...s Volvem SX60 pozoruhodnou ukázkou bezpečnosti obou aut, hlavně pak toho švédského. Foto: Volvo
Zdroje: Shot@Telegram, TASS
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejčtenější články
Mansory se znovu vyřádilo na Tesle Cybertruck. Asi má pocit, že napoprvé nezašlo dost daleko
27.7.2025Šéf výrobce elektromobilů je totálně mimo. V těžkých časech křičí, že tradiční značky elektroauta nikdy nechtěly a přejí si jejich konec
28.7.2025Symbol francouzského luxusu 90. let se dá koupit dodnes sotva použitý ve špičkové verzi. Je to koráb, jaký už nikdo nedělá
28.7.2025Indonésané ukázali své první vlastní „národní auto”. I když vlastní, VW v něm má prsty skrz naskrz
28.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat