Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Peugeot představí ve Švýcarsku koncept hybridní 208, odlehčenou karbonovými kompozity a slibovanou spotřebou jen 2,0 l/100 km.
Schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8 sekund a průměrné papírové emise oxidu uhličitého jen 49 g na kilometr, což je ekvivalent spotřeby pouze 2,0 litru na sto kilometrů. To jsou základní parametry studie (momentálně ztrátového) koncernu PSA, která byla navržena a zkonstruována ve spolupráci s francouzskou nadnárodní petrochemickou společností Total.
Skutečnou podobu konceptu automobilka Peugeot nezveřejnil, vůz je však postaven na základech modelu 208 s nejmenším tříválcovým zážehovým motorem o objemu 1,0 litru a výkonu 68 koní, který sám o sobě udělí pětidveřovému hatchbacku zrychlení na stovku za 14 vteřin, nejvyšší rychlost 163 km/h a v průměru spotřebuje 4,3 l/100 km. Řešení, které by mohlo reálnou efektivitu stroje zvýšit na více než dvojnásobek, si představit nedokážeme, a tak předpokládáme použití hybridního pohonu s možností dobití akumulátorů (nebo naplnění jiného úložiště energie) před jízdou a dvoulitrová spotřeba tak bude stejně reálná jako 1,2litrová u Opelu Ampera.
HYybrid FE (Fun and Efficient), připravený k představení na ženevském autosalonu, přidá k tomuto základu nespecifikovaný elektromotor a rovněž blíže nepopsaný paket akumulátorů „převzatý z programu vytrvalostních závodů“. Ve snaze předejít nežádoucímu zvýšení hmotnosti dostane experimentální 208 karbonové panely a okna z polykarbonátů. Tisková zpráva uvádí, že tyto komponenty od firem Hutchinson a CCP Composites (dodavatelů Totalu) snížily váhu až o 200 kg. Jak by se podepsaly na ceně v případě snaze přenést je do výroby, sdělení nespecifikuje.
V zájmu redukce spotřeby bude Peugeot 208 HYbrid FE postaven na pneumatikách s nízkým valivým odporem, spalovací motor bude podroben úpravám v zájmu snížení vnitřního tření a nové vnější panely se mají postarat o snížení aerodynamického odporu. O případné produkci zatím nepadlo ani slovo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.









Reálnou podobu malého hybridu neznáme, postaven však bude na základech modelu 208
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejčtenější články
Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1