Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje
19.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeotu trvalo více než rok, než dostal do prodejů vůz, který se honosí označením „první produkční naftový hybrid na světě”. Na kolik přijde?
Uběhl skutečně již více než rok od chvíle, kdy Peugeot poprvé stručně představil model 3008 HYbrid4. Již název této verze říká mnohé, když slovo hybrid naznačuje cosi o přítomnosti spalovacího i elektrického motoru a číslovka 4 něco o pohonu všech kol, detaily jsou ale přesto pikantní. Spalovací motor je totiž vznětový a do té chvíle nebyl na světě jediný další výrobce, který by byl tak daleko s vývojem dieselelektrického hnacího ústrojí pro osobní automobil. Pohon všech kol je navíc zajišťován novátorsky tak, že o přední kola se stará pouze spalovací a o zadní pouze elektrický agregát. Oba jsou přitom umístěny na patřičných koncích vozu, tedy spalovací vpředu a elektrický vzadu.
Vůz sice už vzhledem k rozdílu mezi výkony obou motorů (naftový 2,0 HDi má 163 a elektrický pouze 37 koní) nebude plnohodnotnou čtyřkolkou a pohon zadní osy bude v plné míře k dispozici pouze v nižších rychlostech, špatné řešení to ale přesto není. Peugeot má rázem pohon všech kol, který dosud nenabízel, u vozů jako je 3008 postačí i svou schopností snadněji uvést vůz do pohybu a nakonec jde i o řešení poměrně efektivní - zadní kola jsou poháněna bez přítomnosti kardanu, mezinápravového diferenciálu a dalších dílů, jenž jsou jinak pro pohon zadní osy u vozu s motorem umístěným vpředu nezbytné. A samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že jde o hybrid, který by měl být s to rekuperovat významnější část energie jinak zmařené brzděním a tu pak použít nejen při akceleraci, ale také v městském provozu či v kolonách, kde je spalovací motor dosti neefektivní. Jak to všechno bude fungovat v praxi zatím netušíme, Peugeot ale slibuje kombinovanou spotřebu nafty ve výši 4,1 litru na 100 km jízdy při schopnosti zrychlit na stovku za 8,8 sekundy a dosáhnout rychlosti až 209 km/h. Nyní si tohle všechno konečně můžete koupit.
Peugeot už sice letos zjara nabídl limitovanou edici prvních 300 kusů tohoto vozu, s cenou 41 500 Eur na domácím francouzském trhu ale nešlo o žádnou láci. Navíc předpokládáme, že zákazníci dostali své vozy beztak až touto dobou, pokud vůbec. Nyní se 3008 Hybrid4 začíná propracovávat i do běžného prodeje - zatím jej nenajdete v nabídce českého ani německého zastoupení značky, dokonce i ve Francii vás webová stránka Peugeotu vyzve jen k registraci vašeho zájmu o tento vůz. Britský importér ale již hybridní 3008 začal nabízet za cenu 26 995 liber (cca 760 tisíc Kč), což zní o poznání lépe než milionová cenovka u prvních 300 kusů. Když navíc uvážíme, že 3008 pouze s motorem 2,0 HDi 163, automatickou převodovkou a pohonem předních kol stojí v Británii nejméně 22 545 liber, pak příplatek v přepočtu kolem 125 tisíc Kč za 37 koní, pohon všech kol a potenciálně úspornější provoz navíc není až tak drastický.
Uvidíme, za kolik bude 3008 Hybrid4 k mání u nás, s touto cenou by si ale pár zákazníků najít mohl.




















Peugeot 3008 Hybrid4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí včera 16:30
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez včera 16:15
- Vítězem Masia, 18. Vostatek včera 16:00
- Herrera slaví titul včera 15:00
- Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa včera 13:00
Nejnovější články
Dealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
včeraPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
včeraDechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
včeraJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
včeraFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.19. 12:05 - mafel
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam