Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot RCZ R 2014: 260 sériových koní už za měsíc, se spotřebou 6,5 l/100 km
10.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Spotřebu sériového RCZ R příliš vážně brát nelze, jeho výkon ale ano. Bude to vrchol mezi sportovními Peugeoty, nebo jen přemotorovaný rozmar?
Francouzi nás tedy napínali. Když loni představili facelift modelu RCZ, hned po jeho boku ukázali koncept ostřejší verze R s výkonem až 191 kW (260 koní), tedy o poznání větší porcí kilowatt než u dosavadního vrcholu. Ten jsme v jeho faceliftované podobě už stihli vyzkoušet a konstatovali jsme, že jde stále o výjimečně uspokojivý řidičský stroj. Bránilo tedy něco posunu RCZ na další úroveň? Podle nás nikoli.
Stejně si očividně odpověděli Peugeotu, když dnes oznámili, že koncept R konečné pustí do série. Oznámení neprovází jediný oficiální snímek, a tak můžeme jen hádat, jestli se sériovka podrží koncepčního vzhledu, v případě techniky ale máme jasno. Automobilka potvrdila, že i produkční provedení vozu si ponechá motor 1,6 THP naladěný až na 260 koní, které bude na přední osu posílat přes standardně dodávaný samosvorný diferenciál. Dynamické parametry zůstávají neznámou, Peugeot se ale pochlubil spotřebou resp. emisemi CO2 ve výši 155 g na kilometr, z nichž lze snadno odvodit apetit pod 6,5 litru benzinu na 100 km.
Zní to všechno dobře a naznačuje to, že by se velmi dobré mohlo stát ještě lepším, ale musí se to automaticky stát? Je třeba znovu připomenout, že RCZ je předokolka a ta na velké porce výkonu z podstaty není stavěná. 260 koní sice není taková „darda”, už ve srovnání 200koňového RCZ se Subaru BRZ ale padlo, že dnes nejsilnější verze chvílemi limity koncepce odhaluje. Peugeot tedy říká, že se eRko dočká změny nastavení zejména podvozku, aby si s vyšším potenciálem vozu poradilo, raději si věříme, že to svede, do prvních jízd ale zůstaneme raději obezřetní. Nebylo by to totiž poprvé v historii automobilismu, kdy se potvrdí, že méně pořád někdy znamená více.
Chytřejší bychom mohli být už 12. července, kdy si RCR R odbude svůj veřejný debut v Goodwoodu, do prodeje se pak má dostat na přelomu letošního a příštího roku coby vůz modelového roku 2014.















Koncept Peugeotu RCR R se ukázala loni na pařížském autosalonu, od té doby jsme čekali, jestli se z ní stane i produkční auto. Díky bohu stane...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před hodinou
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
