Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pininfarina nakonec míří do indických rukou, dohoda je na spadnutí
8.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Indický koncern Mahindra and Mahindra zjevně pokročil v jednáních s bankovními domy, které vlastní 76 procent slavné italské karosárny.
Na sklonku března se objevily informace, podle nichž po chřadnoucí italské karosárně Pininfarina zatoužil koncern Mahindra and Mahindra. Tedy majitel SsangYongu a největší indický výrobce SUV. Zprvu se přitom zdálo, že dohoda je na spadnutí, nicméně zájemce požadoval také odpis poloviny dluhů, které karosárna za poslední dobu nasekala. S tím ovšem nesouhlasili věřitelé v podobě bankovních domů, načež to již vypadalo, že Pininfarinu čeká bankrot.
Nově tu ovšem máme zmínku od anonymních zdrojů, podle níž dohoda spěje k úspěšnému závěru. Prozatím sice nic není jisté, neboť veškerá jednání jsou soukromá a oficiální informace chybí, nicméně Mahindra, věřitelé i zástupci karosárny prý dospěli k variantě, která vyhovuje všem zúčastněným stranám. Za kolik peněz však Pininfarina změní majitele, to je prozatím nejasné. Stejně není dosud známo, jak velká část dluhu bude odepsána, ona polovina to ale zřejmě nebude.
Jisté je pak tolik, že Mahindra má na odkup karosárny dostatek financí, neboť na sklonku fiskálního roku v březnu 2015 disponovala hotovostí a krátkodobými investicemi v hodnotě 67,7 miliardy rupií (cca 24,65 mld. Kč). Akcie Pininfariny pak ve stejné době měly hodnotu 4,2 miliardy korun, přičemž Indové navíc neměli zájem o veškeré množství, ale pouze o navýšení svého dosavadního 11procentního podílu na kontrolní.
Jak tedy vše dopadne, to se dozvíme během několika dní, maximálně pak týdnů. Dodat tedy již můžeme pouze tolik, že karosárna Pininfarina nebyla v zisku deset z posledních 11 let. Z toho důvodu se minulostí stala před třemi lety divize, která se zabývala samotnou výrobou aut, a součástí firmy zůstalo pouze návrhářské studio. Ani to ovšem neprofituje, zvláště poté, co Ferrari navrhuje své vozy samo. Paolo Pininfarina, vnuk zakladatele společnosti, proto v dubnu letošního roku poznamenal, že karosárnu již může zachránit pouze nový investor. Tím by se měli stát právě Indové, vše ale závisí na oněch bankovních domech, které aktuálně vlastní 76 procent společnosti Pincar Srl. Tedy holdingu, který je majitelem všech práv spojených se slavnou značkou.


Pininfarina není spojena jen s modely Ferrari, ale také s běžnější produkcí
Poslední kreací značky je speciál Sergio, tedy speciál založený na Ferrari 458 Spider
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včeraŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
včeraCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
včeraLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
včeraRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.14. 22:44 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.14. 22:42 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.13. 12:51 - pavproch