Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Plán B na záchranu Saabu je opět v koši, na stůl se vrací úvahy o bankrotu
7.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tvůrci seriálu Dallas si poslední měsíce musejí rvát vlasy z hlavy. Zvraty v jejich mýdlové opeře byly ničím proti tomu, co dnes zvládnou pánové Muller, Lofalk a Cain.
Poté, co prakticky neprůchodným stal záměr prodat celý Saab Číňanům, byl od dalších dílů Saabokalypsy na chvíli klid. Až v pondělí se současní majitelé firmy ozvali s tím, že mají plán B, který spočívá v prodeji menší než poloviční části firmy již známé čínské firmě Youngman a dosud nespecifikované čínské bance. Tehdy se zdálo, že něco podobného by mohlo být průchozí, po jediném dni se ale ukázalo, že není.
Vedení koncernu General Motors totiž včera ústy tiskového mluvčího Jima Caina dalo na vědomí, že ani takové řešení nepodpoří. V rozhovoru pro Detroit News to zaznělo jasně: „Prozkoumali jsme návrhu Saabu na změny týkající se způsobu prodeje společnosti. Nic v tomto návrhu nemění pozici GM. Nadále nemůžeme tuto transakci podpořit.”
Majitele Saabu to jistě nepotěšilo, šéf Swedish Automobile Victor Muller si z toho ale až takovou hlavu nedělá. Tedy alespoň ne veřejně. „Po pádu plánu B mám vždy plán C. Bankrot bude alternativou až v momentě, pokud plán C selže,” řekl Muller v rozhovoru pro švédský Dagens Industri.
Nucený správce Guy Lofalk, o němž jsme již též v minulosti ztratili pár slov, má ale na věc ještě trochu jiný názor. Ten švédskému tisku sdělil, že opět uvažuje o podání návrhu na zastavení celého procesu restrukturalizace, neboť se stále firmě nedostává peněz. „Musím neprodleně rozhodnout, jestli je opravdu možné pokračovat v této resrukturalizaci,” prohlásil mimo jiné Lofalk, je však nejisté, co svým vystoupením sleduje.
Jisté nicméně je, že do hry se se vší vervou opět vložily všechny zainteresované strany. Stále platí, že bychom si přáli, aby Saab dále existoval, na druhou stranu se pomalu začíná vykreslovat jiný ekonomický scénář: firmu zavřít a vydělat na prodeji práv k natočení filmu o jejím již skoro ročním boji o záchranu. Tak spletitý příběh může napsat snad jen sám život...
Nad Trollhattanem se znovu smráká. Pokolikáté už...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda