Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, co Audi těsně před Vánoci dodalo zákazníkům. Je to vážně nadělení
24.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dostat k Vánocům cokoli je jistě pěkné, na některé věci lze ale hledět s větším zalíbením než na jiné. Jako třeba na záplavu prvních vyrobených Audi R8 MLS GT4.
Na dubnovém autosalonu v New Yorku se ukázala druhá generace Audi R8 ve verzi LMS GT4. Ačkoliv jde o závodní speciál, silniční verzi je tak blízko, jak jen to jde. Potvrzuje to i samotná automobilka, dle které je 60 procent komponentů mezi oběma variantami společných. To snižuje výslednou cenu, za speciál se platí 198 000 Eur (cca 5 090 500 Kč), což na závoďák této úrovně není závratná suma.
Čím se tedy provedení GT4 liší od silničního Audi R8? V prvé řadě jde o zcela odlišnou koncepci pohonu, pravidla dané závodní kategorie nepřipouští systém 4x4. Atmosférický 5,2litrový desetiválec tedy zásobuje pouze zadní kola, přičemž výkon motoru byl odladěn na 495 koní. Jejich přenos dostal na starosti sedmistupňový dvouspojkový automat, na zadní nápravě našel své místo mechanický diferenciál.
Standardní výbava zahrbuje stavitelné tlumiče a stabilizátory, silnější brzdy vyhovující ostřejšímu okruhovému použití nebo překalibrovaným řízením, ze závodní verze GT3. Specifická jsou litá kola či agresivnější bodykit navyšující přítlak. Interiér je „oholen“, hlavní roli zde hraje ochranná klec, skořepina a šestibodové pásy.
Pamatováno bylo také na bezpečnostní předpisy, kromě specifické nádrže odpovídající požadavkům mezinárodní automobilové federace FIA tu je i „únikový východ“ skrze otvor ve střeše. Tím odlišnosti víceméně končí. Objednávkové knihy Audi otevřelo v říjnu a současně přislíbilo, že první zákazníci dostanou své vozy ještě letos před Vánoci.
Jak bylo řečeno, tak se i stalo. Značka se čtyřmi kruhy se aktuálně pochlubila fotkami první várky závodních speciálů, z nichž pět zamíří do Spojených států, jeden do Austrálie a po dvou dostanou týmy v Asii, Německu a Nizozemí. Nasazeny budou ve vytrvalostních závodech v Dubaji, Daytoně či Bathurstu, stejně jako se zúčastní již sedmého ročníku Audi R8 LMS Cup.
Audi R8 LMS GT4 míří za prvními zákazníky...
...připomenout můžeme i první sadu oficiálních snímků velmi levného závodního speciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva