Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podle Horacia Paganiho je McLaren P1 jen vyladěný MP4-12C, dal by přednost Italům
14.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Kterému ze ženevských supersportů by dal přednost Horacio Pagani? Pochopitelně své Huayře, volbou číslo dva by však zřejmě bylo LaFerrari.
Slavní zakladatelé světoznámých sportovních značek jako jsou Porsche, Lamborghini, Ferrari či McLaren už nejsou mezi námi minimálně dvě dekády, takže pokud nevěříte na vyvolávání duchů, svůj názor na dnešní konkurenci vám už říct nemohou. Jednu výjimku bychom zde ale měli. Tím člověkem je Argentinec Horacio Pagani, zakladatel a majitel italské společnosti Pagani Automobili.
Protože jde o malou nezávislou manufakturu a Horacio nemusí každé své slovo konzultovat s vedením nadnárodního koncernu, je zde samozřejmě větší šance, že vám toho řekne více než kdokoli jiný v branži, což ostatně potvrdil i jeho krátký rozhovor s kolegy z amerických stránek Jalopnik. A jelikož jej zastihli u stánku britské značky McLaren, rovnou se jej zeptali na jeho názor na supersport P1.
Maďarský dopisovatel Jalopniku Máté Petrány tvrdí, že Horacio nebyl zrovna nadšen. Podle něj P1 není víc než jen vyladěný McLaren MP4-12C, neboť s ním sdílí nejen základní kompozitový monokok, ale rovněž pohonnou jednotku. Navíc u britského stroje postrádá nezbytné emoce a přes dvacet let starý model F1, stojící na expozici vedle novinky, je podle něj krásnější auto.
Další na řadu přišel tak trochu komiksově vypadající supersport ze Sant'Agaty Bolognese, i když bylo zřejmé, že na svého bývalého zaměstnavatele Pagani jen stěží řekne něco špatného. Hodnocení poněkud rozporuplně přijatých tvarů Lamborghini Veneno si Horacio nechal pro sebe, nicméně poznamenal, že vzhledem ke značně omezenému počtu chystaných aut jde spíše o designové cvičení. Veneno podle Paganiho je zkrátka svalnatý a agresivní vůz.
Vzhledem k tom, že se Horacio před rozhovorem nestihl podívat na LaFerrari, k hodnocení jeho designu nedošlo. Přiznal však, že maranellské stroje miluje a už předem byl přesvědčen, že bude mít tu duši, která právě McLarenu P1 chybí.


















Kretému ze strojů by dal Horacio Pagani přednost? Dost možná LaFerrari
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 9 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 7 minutami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 3 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
