Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Politik se absurdním způsobem domáhá toho, aby mohl poklidně používat pruhy pro autobusy
21.7.2021 | Petr Miler
Pokud máte pocit, že jen Česká republika je prohnilá žumpa, kde si politici staví soukromá hnízda z veřejných peněz a ještě se léta tváří, jako že nic, věřte, že jinde to není zase o tolik lepší.
Jak by měl vypadat ideální politik? Po mém soudu by to měl být člověk, který v životě něco dokázal a třeba z nedostatku motivace dále působit ve svém oboru se rozhodl zužitkovat své schopnosti i zkušenosti jinde. Měl by tím chtít pomoci své zemi a trochu jít tak vrátit to, že mu dala možnost se prosadit. Nezištně, klidně za dobrý plat, ale primárně s cílem dát něco svému okolí, nikoli naopak.
Bohužel, toto je teorie, praxe je obvykle přesně opačná. Do politiky se primárně ženou lidé, kteří cítí šanci přijít tak k něčemu, k čemu by se jinak nedostali - k moci, k penězům, k privilegiím. A nebo jsou to i lidé, kteří něco dokázali, ale vstup do politiky vnímají primárně jako cestu, jak zabezpečit své ne zcela korektní podnikání či mu dále pomoci nestandardními cestami. Zrovna v tomto případě nemusíme pro příklad chodit daleko.
Někteří mají pocit, že toto je české nebo „východní” prostředí, ale nenechte se mýlit. Politici jsou bohužel v principu všude stejní a výjimkou evidentně není ani Nizozemsko, které by leckdo mohl považovat za „starou”, a tedy vyspělou demokracii. Tamní starosta Eindhovenu totiž velmi primitivně dokázal, že nechce být služebníkem lidu, ale spíše „prvním mezi rovnými” a neváhá se toho domáhat ani hodně absurdními způsoby.
V Eindhovenu mají pruhy vyhrazené pro autobusy, které mohou používat... autobusy, vozy záchranné služby a podobně, jako u nás. Jezdí jimi ale i starosta John Jorritsma ve svém služebním Audi. Prý na to má právo a nepochybujeme, že si jej formálně přidělil, k případu nás ale přivádí jiná věc. Na Jorritsmovo Audi troubí řidiči autobusů v domnění, že je zneužívá, což by mu za situace, kdy to nedělá, mohlo být jedno. Jemu ale samotné troubení vadí natolik, že se obrátil na dopravní podnik ovládaný městem, aby si řidiči něco takového nedovolovali.
Níže najdete fotku oběžníku, který byl rozeslán linkových řidičům autobusů v Eindhovenu a žádá je o to, aby netroubili na starostův vůz, protože pruhy pro autobusy používat může a troubení jej obtěžuje. Poznávací znamení? Modré Audi e-tron, víc nic, žádné označení, registrační značka, prostě „v tomhle jezdí starosta, tak mlčte”. Místní opozici to přijde jako absurdní projev papalášství a ptá se, proč by vůbec starosta měl vyhrazené pruhy používat, když neexistuje žádná urgence jako třeba koordinace řešení následků živelné katastrofy nebo něco podobného. A ani se nedivíme. Přesto to lze brát pozitivně - Česko na tom není v tomto ohledu zase tak mimořádně špatně, jak se může zdát...



Pokud vyrazíte do Eindhovenu, zvolte modré Audi e-tron, budete moci jezdit bus pruhy a nikdo si nedovolí ani zatroubit. Alespoň tak by to mělo fungovat podle představ tamního starosty, kterého troubení autobusáků tak rozladilo, že se domohl rozeslání níže přiloženého oběžníku. Ilustrační foto: Audi
RAADSVRAGEN: Nou ja zeg, de buschauffeurs van Hermes mogen niet meer toeteren naar de auto van Burgemeester Jorritsma. Lachwekkend!https://t.co/7X35zFvoMv pic.twitter.com/QUYwtRCyu0
— Tjerk Langman (@TjerkLangman) July 19, 2021
Zdroj: List Pim Fortuyn Eindhoven
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch