Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 R v úchvatné bílo-modré provokuje svou nenávistnou značkou (foto)
12.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejnovější limitovaná 911 je nadmíru přitažlivým vozem. A nebojí se provokovat jiné majitele Porsche jednou ze svých největších výjimečností.
Porsche 911 R je tím nejčistokrevnějším modelem, jaký automobilka z Zuffenhausenu v posledních letech přivedla na svět. Naneštěstí pro nás - či respektive pro movité fanoušky - byla celá produkce vyprodána ještě předtím, než byla oficiálně představena. Zájemce o toto kupé tedy můžeme odkázat maximálně na trh s „ojetými“ vozidly, kde ovšem 911 R začíná mířit vysoko nad rámec již tak nemalé původní pořizovací ceny - není problém zahlédnout ani nabídkové ceny v řádu desítek milionů Kč.
Hlavním důvodem, proč se k tomuto stroji vracíme, je pár nových snímků od JK Automotive. Ty zachycují právě jednu z 911 R, která dorazilo na britský trh s kontrastními pruhy. Sluší ji to velice, více než to ale poutá naší pozornost registrační značka, která dává každému jasně najevo, že u tohoto modelu automatickou převodovku PDK rozhodně nenajdete. Těžko říci, co mají znamenat ty dvě šestky uprostřed? Že by cosi o „ďábelském PDK” na omezeném prostoru? Můžete zkusit hádat.
Není to ale jediný důvod, proč znovu o „eRku” utrousit pár slov. Tento vůz se díky „zásobám” Toma Hartleyho dostal do křížku s Carrerou GT, která je ve srovnání s 911 R v podstatě dostupnější zboží. Sice ne cenou, Porsche ale celkově vyrobilo 1 270 exemplářů tohoto supersportu, zatímco 911 R vzniklo pouze v 991 kusech. Pro zapřísáhlé petrolheady ale nejspíše bude „CGT“ daleko přitažlivějším vozem, neboť staví na analogové technice a desetiválcovém motoru.
Pohonná jednotka vyvíjená původně pro Le Mans, stejně jako celý vůz, dává k dobru 612 koní a 590 Nm točivého momentu. O přenos na zadní kola se pak stará šestistupňový manuál doplněný řadicí pákou s hlavicí z balzového dřeva, jež jen podtrhuje úpěnlivou snahu Porsche o co nejnižší hmotnost. Ta se nakonec usadila na 1 455 kilogramech.
911 R je vůči tomu o deset kilo lehčí, disponuje však 500 koňmi a 460 Nm. Mohlo by se tedy zdát, že ve vzájemném souboji bude tahat za kratší konec, nicméně nesmíme zapomínat na fakt, že oba vozy dělí několik let vývoje. Carrera GT tedy sice vítězí v maximálce (330 vs 323 km/h), Porsche 911 R však vrací úder akcelerací (3,8 versus 3,9 sekundy). Další informace se dozvíte z níže přiloženého videa...



Porsche 911 R dostalo vskutku zajímavé registrační značky...
...i rovnocenného soupeře na silnici, a sice Carreru GT
Foto: JK Automotive@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 9 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 2 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 3 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 5 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 6 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch