Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 R ve stříbrné bez „rychlých pruhů“ vypadá jako tovární sleeper
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou limitovanou edici si vyvolení majitelé mohou naspecifikovat i bez grafických doplňků. V té chvíli nic nedává najevo, že pod kapotou trůní 500 koní.
Jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě bylo bezesporu Porsche 911 R. Souběžně s odhalením této novinky z Zuffenhausenu ale nejspíše řada fanoušků musela zamáčknout slzu, neboť všech 991 exemplářů mělo svého majitele dříve, než limitovaná edice dorazila na výstaviště Palexpo. Značka přitom posléze dodala, že původně plánovala pouze 600kusovou sérii, prvotní zájem ale předčil veškerá její očekávání. I proto ostatně manuální převodovka z nabídky Porsche hned tak nezmizí.
Budoucnost ale nyní nechme stranou, místo toho se budeme zaobírat pouze oním limitovaným modelem 911 R. Ten se pyšní agresivněji stylizovaným čelním nárazníkem či litými koly s centrální maticí, nejvíce jej však od běžné produkce po stránce vizuální odlišují „rychlé“ pruhy táhnoucí se od přední kapoty přes střechu až po víko motoru, a boční grafické polepy. Tak nějak jsme si přitom mysleli, že jde o nedílnou součást vozu, nicméně sada nových fotek dokazuje, že Porsche 911 R lze objednat i bez těchto doplňků.
Výsledkem této konfigurace je kupé, které můžeme považovat za tovární sleeper. Jelikož aerodynamickým bodykitem a zmiňovanými ráfky je možné osadit takřka jakékoliv Porsche 911 Carrera, nedá vám prakticky nic najevo, že nad zadní nápravou netrůní standardní motor, nýbrž čtyřlitrový plochý šestiválec naladěný na 500 koní. S touto silou přitom vůz zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Tedy i rychleji než přeplňovaná Carrera S osazená automatem PDK a paketem Sport Chrono.
Síla tohoto modelu ovšem spíše než v přímém směru či nejvyšší rychlosti 323 km/h leží v zatáčkách a hlavně v interakci stroje s řidičem. Jak jsme ovšem uvedli, okusit tyto vlastnosti bude moci jen hrstka vyvolených, kterým můžeme pouze závidět. Zvláště když Porsche 911 R je vlastně již dnes klasikou, jejíž nemalá pořizovací cena v příštích letech jen poroste.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.












Takhle vypadá Porsche 911 R bez pruhů...








...a takhle jej známe již velmi dobře
Foto: Porsche přes Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
včera
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Nejnovější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
před 3 hodinami
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
před 4 hodinami
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
před 6 hodinami
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
včera
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.15. 10:03 - Předseda
- Fiat a vše kolem nich 11.14. 18:26 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 16:19 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 11.14. 14:40 - pavproch
- IT poradna 11.14. 13:24 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.14. 10:17 - Vrooom
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.13. 14:32 - pavproch
- BMW Divize 11.13. 11:59 - pavproch
