Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 R ve stříbrné bez „rychlých pruhů“ vypadá jako tovární sleeper
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou limitovanou edici si vyvolení majitelé mohou naspecifikovat i bez grafických doplňků. V té chvíli nic nedává najevo, že pod kapotou trůní 500 koní.
Jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě bylo bezesporu Porsche 911 R. Souběžně s odhalením této novinky z Zuffenhausenu ale nejspíše řada fanoušků musela zamáčknout slzu, neboť všech 991 exemplářů mělo svého majitele dříve, než limitovaná edice dorazila na výstaviště Palexpo. Značka přitom posléze dodala, že původně plánovala pouze 600kusovou sérii, prvotní zájem ale předčil veškerá její očekávání. I proto ostatně manuální převodovka z nabídky Porsche hned tak nezmizí.
Budoucnost ale nyní nechme stranou, místo toho se budeme zaobírat pouze oním limitovaným modelem 911 R. Ten se pyšní agresivněji stylizovaným čelním nárazníkem či litými koly s centrální maticí, nejvíce jej však od běžné produkce po stránce vizuální odlišují „rychlé“ pruhy táhnoucí se od přední kapoty přes střechu až po víko motoru, a boční grafické polepy. Tak nějak jsme si přitom mysleli, že jde o nedílnou součást vozu, nicméně sada nových fotek dokazuje, že Porsche 911 R lze objednat i bez těchto doplňků.
Výsledkem této konfigurace je kupé, které můžeme považovat za tovární sleeper. Jelikož aerodynamickým bodykitem a zmiňovanými ráfky je možné osadit takřka jakékoliv Porsche 911 Carrera, nedá vám prakticky nic najevo, že nad zadní nápravou netrůní standardní motor, nýbrž čtyřlitrový plochý šestiválec naladěný na 500 koní. S touto silou přitom vůz zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Tedy i rychleji než přeplňovaná Carrera S osazená automatem PDK a paketem Sport Chrono.
Síla tohoto modelu ovšem spíše než v přímém směru či nejvyšší rychlosti 323 km/h leží v zatáčkách a hlavně v interakci stroje s řidičem. Jak jsme ovšem uvedli, okusit tyto vlastnosti bude moci jen hrstka vyvolených, kterým můžeme pouze závidět. Zvláště když Porsche 911 R je vlastně již dnes klasikou, jejíž nemalá pořizovací cena v příštích letech jen poroste.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.












Takhle vypadá Porsche 911 R bez pruhů...
...a takhle jej známe již velmi dobře
Foto: Porsche přes Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 5 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 5 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda