Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 Targa Turbo prý míří do Ženevy, oblouk spáruje s výkonem 520 koní
27.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňovaná Targa tu již jednou byla, dokonce s obloukem. Nyní by se měla vrátit po 28 letech, a to s pohonem všech kol.
Kolem ženevských aktivit německé automobilky je poněkud ticho. Momentálně totiž víme pouze o zlatém exempláři Turba, za který je zodpovědná divize Exclusive. Chybět samozřejmě nebudou ani standardní modely, skutečná bomba ve stylu 918 Spyder však chybí. A považovat se za ní nedá ani přeplňovaná verze nového Porsche 911 Targa, která by se na švýcarském autosalonu měla objevit.
Na druhou stranu, jisté překvapení, zejména v zasvěcených kruzích, by tento model vzbudit mohl. Pokud se totiž zadíváme do historie, tak jiné než atmosférické plnění dostala Targa pouze v roce 1988, kdy se na světlo světa dostalo 298 exemplářů s 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem. Pokud by tedy nové provedení dostalo pod kapotu turbodmychadlo, jednalo by se o vskutku ojedinělou nabídku.
Pod kapotou by se totiž nacházel 3,8litrový šestiválec o výkonu 520 koní a točivém momentu 710 Nm, které míří na všechna čtyř kola a standardní kupé dotlačí na stovku za pouhých 3,2 sekundy. Targa by samozřejmě kvůli vyšší hmotnosti k tomuto času pár desetin přihodila, i přesto by se však oproti atmosférickému provedení jednalo o značné zrychlení.
Uvidíme tedy během týdne, nakolik se současné informace ukážou jako pravdivé či liché. Je ale třeba dodat, že ani tento model asi nebude zrovna tím, co by nás v případě Porsche dostalo do kolen. Proto jen doufáme, že značka ze Zuffenhausenu má pro Ženevu v rukávu schované ještě jedno eso.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Porsche 911 991 Targa 4




















Porsche 911 991 Targa 4S
Karoserie novinky se oproti již představeným verzím příliš lišit nebude. Oba modely 4 a 4S totiž rovněž dostaly pohon všech kol a s ním spojené širší blatníky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 4 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 5 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 7 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 8 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva