Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 Targa Turbo prý míří do Ženevy, oblouk spáruje s výkonem 520 koní
27.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňovaná Targa tu již jednou byla, dokonce s obloukem. Nyní by se měla vrátit po 28 letech, a to s pohonem všech kol.
Kolem ženevských aktivit německé automobilky je poněkud ticho. Momentálně totiž víme pouze o zlatém exempláři Turba, za který je zodpovědná divize Exclusive. Chybět samozřejmě nebudou ani standardní modely, skutečná bomba ve stylu 918 Spyder však chybí. A považovat se za ní nedá ani přeplňovaná verze nového Porsche 911 Targa, která by se na švýcarském autosalonu měla objevit.
Na druhou stranu, jisté překvapení, zejména v zasvěcených kruzích, by tento model vzbudit mohl. Pokud se totiž zadíváme do historie, tak jiné než atmosférické plnění dostala Targa pouze v roce 1988, kdy se na světlo světa dostalo 298 exemplářů s 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem. Pokud by tedy nové provedení dostalo pod kapotu turbodmychadlo, jednalo by se o vskutku ojedinělou nabídku.
Pod kapotou by se totiž nacházel 3,8litrový šestiválec o výkonu 520 koní a točivém momentu 710 Nm, které míří na všechna čtyř kola a standardní kupé dotlačí na stovku za pouhých 3,2 sekundy. Targa by samozřejmě kvůli vyšší hmotnosti k tomuto času pár desetin přihodila, i přesto by se však oproti atmosférickému provedení jednalo o značné zrychlení.
Uvidíme tedy během týdne, nakolik se současné informace ukážou jako pravdivé či liché. Je ale třeba dodat, že ani tento model asi nebude zrovna tím, co by nás v případě Porsche dostalo do kolen. Proto jen doufáme, že značka ze Zuffenhausenu má pro Ženevu v rukávu schované ještě jedno eso.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Porsche 911 991 Targa 4




















Porsche 911 991 Targa 4S
Karoserie novinky se oproti již představeným verzím příliš lišit nebude. Oba modely 4 a 4S totiž rovněž dostaly pohon všech kol a s ním spojené širší blatníky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včeraTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva