Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 918 Spyder 2013 ještě není vyprodané, zájem omezilo čekání i konkurence
6.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zuffenhausen přiznal, že Spyder dosud není vyprodán. Důvodem je prý vysoká cena i nemožnost svézt se, dost možná ale za to může i Ferrari a McLaren.
Již dva roky se mluví o tom, že první hybridní supersport od Porsche je navzdory komplikovanému objednacímu systému s vysokými zálohami v řádech statisíců Eur beznadějně vyprodán a najednou se ukazuje, že 918 Spyder ve skutečnosti tak horkým zbožím není. „Zajímá se o něj spousta zákazníků, ale jde o drahý vůz, což znamená, že spousta z nich se chce nejdříve svézt, než utratí své peníze,“ řekl překvapivě otevřeně šéf výzkumného a vývojového oddělení značky Wolfgang Hatz na autosalonu v Šanghaji.
Původní informace o vyprodané 918 pocházely od nizozemského dealera Porsche a automobilka je nijakým způsobem nedementovala, nicméně i další slova vysoce postaveného zástupce firmy jsou jednoznačná. „Teď, když máme hotové první vozy a zákazníci je budou moci řídit, jsem si jistý, že je prodáme všechny,“ tvrdí optimisticky Hatz a dodává, „jsme o tom pevně přesvědčeni, vždyť jsme již prodali více 918 než svého času při podobném uvedení Carrery GT.“
Bylo by nepochybně zajímavé zjistit, jestli s tím nějak souvisí schopnost Ferrari okamžitě po uvedení v Ženevě vyprodat hybridní LaFerrari a rovněž přítomnost druhého, analogicky koncipovaného rivala na hřišti v podobě McLarenu P1, který je rozebrán ze dvou třetin. Protože i když mají oba stroje vyšší cenovku než Porsche za přibližně dvacet milionů korun (Brit o 5 mil. a Ital dokonce o 10 mil.), jsou k mání o půl roku dříve, nabízejí vyšší výkony a také jsme neslyšeli o nutnosti platit v jejich případě ve značném předstihu dvakrát po 150 tisíc Eur.
Porsche by pochopitelně jen stěží přiznalo, že silná konkurence a vysoké zálohy za celkově slabší auto odradilo spoustu zákazníků od nákupu, těmto spekulacím se však již po výše uvedeném zřejmě nezbaví. Nějaká pozitiva však ze současného stavu plynou. Zuffenhausen jednak zřejmě částečně dorovná výkonové manko (způsob je prozatím neznámý, ale silnější elektromotory by mohly být tou náplastí) a zároveň to pro všechny fanoušky Porsche znamená, že 918 Spyder je pořád k mání.













Porsche tvrdí, že srovnání 918 s LaFerrari a P1 není možný, šéf vývoje německé značky říká, že Spyder je technologicky propracovanější a dokáže fungovat i jako elektromobil. Je to ale pro supersport skutečně to nejdůležitější?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 11 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom