Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 984 2+2: chystaný model dostane karbonový monokok i osmiválec z 918 Spyder
9.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka prý již pracuje na modelu postaveném na základech hybridního supersportu 918. Nabídnout má o dvoje dveře a dvoje sedadla navíc.
Již několikrát jsme zmiňovali, že nový supersport 918 Spyder je především výkladní skříní hybridních technologií Porsche, než aby zaručoval enormní zisk. S ohledem na náročný vývoj, který navíc ovlivnil příchod soupeřů od Ferrari a McLarenu, však nakonec německá automobilka na své vlajkové lodi nevydělá ani halíř. Místo toho celý projekt skončí v červených číslech, což pro Porsche znamená jediné - dostat vyvinutou techniku také do jiných modelů.
O snaze dostat hybridní ústrojí pod kapotu prakticky každého vyrobeného modelu jsme již psali, nyní se ovšem Porsche rozhovořilo také o dalších novinkách, které by ze supersportu 918 Spyder měly přímo vycházet. Konkrétně jde o model s interním označením 984, koncepcí 2+2 a cenou okolo 300 000 liber (cca 9 milionů korun).
Tento vůz by měl vzniknout na zkráceném karbonovém monokoku Porsche 918 Spyder, ve srovnání s ním však nabídne dvoje malé zadní dveře a dva nouzové zadní sedáky. Navíc pak využije i osmiválcového motoru, který uloží uprostřed. Na rozdíl od dárcovského vozu jej ovšem nedoplní hybridní technikou.
Pozice modelu 918 Spyder ale tímto krokem nebude ohrožena, jakkoliv se dá počítat s razantním úbytkem kilogramů - přidaná praktičnost totiž dozajista pár kil na palubu vrátí. A Porsche si pak určitě pohlídá i výkon a jízdní dynamiku, zvláště, když svou vlajkovou loď stále nemá zcela vyprodanou.






S novým modelem založeným na hybridním supersportu 918 Spyder koketuje Porsche již delší dobu. Nově by tento model měl dostat čtvery dveře namísto dvou, studie absolventky Royal College of Art Julliany Cho tak zřejmě nebude naplněna
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 4 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 6 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 7 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 9 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva