Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche k času 918 Spyder na Nordschleife: „Ujeli jsme jen jedno kolo s pevným startem.”
21.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche se včera pochlubilo časem 7:14, ve kterém Severní smyčku pokořil prototyp supersportu 918 Spyder. Původně stručná zpráva nakonec trochu nabobtnala.
Poslední dny sice patří desítkám automobilových novinek, o žádné jiné ale nepíšeme tolik jako o té, která je z nich dost možná nejvlažnější. Už dobře známé Porsche 918 Spyder bylo totiž tento týden nejprve nafoceno i natočeno v mnoha nových pózách, později ale ještě více řekl únik stránek prodejního katalogu, který konečně odhalil detaily sériové verze. A aby Porsche nezůstalo úplně stranou, vypustilo včera do éteru vlastní stručnou zprávu: 918 Spyder obkroužila Nordschleife za 7:14.
Náleželo k ní i pár detailů, ale krom toho, že se jedná o předsériový prototyp s odlehčujícím paketem Weissach a silničními pneumatikami, jsme se v podstatě nic nedozvěděli. Se samotným časem jsme pak pracovali logicky - v absolutním měřítku jde o mimořádný výkon, však jde o jeden z nejlepších časů silničních aut všech dob. Bráno s ohledem na konkurenci ale výjimečnost tohoto zápisu poněkud bledne. Nelze totiž pominout, že 918 Spyder není žádný „tuctový supersport”, je to superporsche se skoro 800 koňmi a cenovkou v řádu desítek milionů korun. A takové auto prostě nemůže být třeba jen o 8 sekund (na normálním okruhu věčnost, na Severní smyčce německého Nürburgringu relativně malý rozdíl) než pětisetkoňová Corvette Z06. To by prostě neomluvilo, podobně rychlých (a podobně dostupných, Z06 stojí desetinu toho co 918) je přitom několik.
Naše otázka: „Není to pomalé?” tak byla spíše řečnická. Je to pomalé, pokud chce Zuffenhausen skutečně okouzlit 918 lidí, kteří si jeho stroj objednali, musí jim ukázat více. Nebyli jsme proto jediní, komu se výkon vozu nezdál až zas tak působivý, a tak Porsche brzy svou zprávu poněkud rozšířilo.
Během dalších hodin se tak objevila informace, že prototyp ujel jen jedno jediné kolo a ještě ke všemu s pevným startem. Těžko říci, zda to brát jako věrohodnou omluvu (automobilka musela s předchozími prototypy ujet na Smyčce alespoň stovky kol a musí setsakra dobře vědět, co chystaná novinka dokáže za ideálních podmínek), ale pokud do věci nebudeme dále šťourat a vezmeme jako fakt, že tento prototyp byl už silniční, pak jde pochopitelně o pozoruhodný čas. Věřte, že za jedno kolo si na autem v trochu jiné specifikaci (už ty pneumatiky...) pro ostrou jízdu po celé Nordschleife se všemi jejím povrchy a záludnostmi nezvykne ani Walter Röhrl a pevný start sám o sobě musí přidat k času několik sekund.
Šéf projektu 918 Spyder, Dr. Frank Walliser, pak k věci dodal: „Fantastickým časem 7:14 dokázal prototyp 918 Spyder budoucí životaschopnost své koncepce už po pouhých pár měsících na silnicích.” Pokud vám to zní tak, že 7:14 je teprve začátek cesty, pak jste na podobné vlně jako my. Snad to tak opravdu bude a nový Spyder se nakonec dostane třeba i pod sedmiminutovou metu. Škoda jen, že to Porsche neřeklo hned, časem 7:14 v poměru k ceně vozu dnes bez dalšího komentáře opravdu neohromí...






918 Spyder to na Severní smyčce sluší, s časem se ale ještě bude muset poprat...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 49 minutamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 8 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 10 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 11 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch