Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche k času 918 Spyder na Nordschleife: „Ujeli jsme jen jedno kolo s pevným startem.”
21.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche se včera pochlubilo časem 7:14, ve kterém Severní smyčku pokořil prototyp supersportu 918 Spyder. Původně stručná zpráva nakonec trochu nabobtnala.
Poslední dny sice patří desítkám automobilových novinek, o žádné jiné ale nepíšeme tolik jako o té, která je z nich dost možná nejvlažnější. Už dobře známé Porsche 918 Spyder bylo totiž tento týden nejprve nafoceno i natočeno v mnoha nových pózách, později ale ještě více řekl únik stránek prodejního katalogu, který konečně odhalil detaily sériové verze. A aby Porsche nezůstalo úplně stranou, vypustilo včera do éteru vlastní stručnou zprávu: 918 Spyder obkroužila Nordschleife za 7:14.
Náleželo k ní i pár detailů, ale krom toho, že se jedná o předsériový prototyp s odlehčujícím paketem Weissach a silničními pneumatikami, jsme se v podstatě nic nedozvěděli. Se samotným časem jsme pak pracovali logicky - v absolutním měřítku jde o mimořádný výkon, však jde o jeden z nejlepších časů silničních aut všech dob. Bráno s ohledem na konkurenci ale výjimečnost tohoto zápisu poněkud bledne. Nelze totiž pominout, že 918 Spyder není žádný „tuctový supersport”, je to superporsche se skoro 800 koňmi a cenovkou v řádu desítek milionů korun. A takové auto prostě nemůže být třeba jen o 8 sekund (na normálním okruhu věčnost, na Severní smyčce německého Nürburgringu relativně malý rozdíl) než pětisetkoňová Corvette Z06. To by prostě neomluvilo, podobně rychlých (a podobně dostupných, Z06 stojí desetinu toho co 918) je přitom několik.
Naše otázka: „Není to pomalé?” tak byla spíše řečnická. Je to pomalé, pokud chce Zuffenhausen skutečně okouzlit 918 lidí, kteří si jeho stroj objednali, musí jim ukázat více. Nebyli jsme proto jediní, komu se výkon vozu nezdál až zas tak působivý, a tak Porsche brzy svou zprávu poněkud rozšířilo.
Během dalších hodin se tak objevila informace, že prototyp ujel jen jedno jediné kolo a ještě ke všemu s pevným startem. Těžko říci, zda to brát jako věrohodnou omluvu (automobilka musela s předchozími prototypy ujet na Smyčce alespoň stovky kol a musí setsakra dobře vědět, co chystaná novinka dokáže za ideálních podmínek), ale pokud do věci nebudeme dále šťourat a vezmeme jako fakt, že tento prototyp byl už silniční, pak jde pochopitelně o pozoruhodný čas. Věřte, že za jedno kolo si na autem v trochu jiné specifikaci (už ty pneumatiky...) pro ostrou jízdu po celé Nordschleife se všemi jejím povrchy a záludnostmi nezvykne ani Walter Röhrl a pevný start sám o sobě musí přidat k času několik sekund.
Šéf projektu 918 Spyder, Dr. Frank Walliser, pak k věci dodal: „Fantastickým časem 7:14 dokázal prototyp 918 Spyder budoucí životaschopnost své koncepce už po pouhých pár měsících na silnicích.” Pokud vám to zní tak, že 7:14 je teprve začátek cesty, pak jste na podobné vlně jako my. Snad to tak opravdu bude a nový Spyder se nakonec dostane třeba i pod sedmiminutovou metu. Škoda jen, že to Porsche neřeklo hned, časem 7:14 v poměru k ceně vozu dnes bez dalšího komentáře opravdu neohromí...






918 Spyder to na Severní smyčce sluší, s časem se ale ještě bude muset poprat...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 7 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva