Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přeplňovaný dvoulitr BMW N20 pod drobnohledem na třech videích
8.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Většina tradičních příznivců BMW tento motor nesnáší, neboť postupně vytlačuje tradiční řadové šestiválce. Pokud patříte mezi ně, můžete mu dát ještě pár šancí zaujmout.
Snad každé narušení tradic si dané automobilky od svých fanoušků pěkně odskáčou. Ostatně, stačí si vzpomenout na moment, kdy Porsche ohlásilo, že jeho vzduchem chlazené motory přesedlají na vodu. Nebo když Jaguar nahradil letitý S-Type moderním, ale (aspoň napoprvé) poněkud korejsky vyhlížejícím modelem XF. Nemůžeme se proto ani divit velkému odporu fanoušků BMW vůči přeplňovanému dvoulitrovému motoru, který byl na trh uveden v roce 2011 a postupně vytlačuje ze všech modelových řad tradiční atmosférické řadové šestiválce.
Na druhé straně, většina diskutérů na fóru F30 Post (tedy majitelů BMW řady 3 F30) přiznává, že se samotnou technologií nemá vůbec problém. Zvláště, když je dvoukomorové turbodmychadlo, variabilní časování ventilů VANOS, variabilní zdvih ventilů Valvetronic a přímé vstřikování paliva ukázáno na počítačové grafice. Problémem je ovšem projev motoru, který je vedle původních třílitrů sice výkonově uspokojivý, charakterově však značně nezáživný. To ostatně ukázal náš test verze 328i, kde se ovšem v pozitivním světle předvedla jiná jeho vlastnost - nižší hmotnost.
Je ale otázkou, zda tohle fanouškům BMW bude stačit. Prozatím se motor N20 s výkonem 184 koní montuje do modelů X1 xDrive20i, X3 xDrive20i, 320i, 520i a Z4 sDrive20i, ve verzi produkující koní hned 245 si pak tuto pohonnou jednotku můžete pořídit nejen v již zmíněném BMW 328i, ale i v X1 xDrive28i, X3 xDrive28i a 528i. Ve všech se pak chová velmi podobně. Přeplňovaný dvoulitr N20 je ovšem k dispozici i po model Z4 sDrive28i, jehož test pro vás aktuálně připravujeme a ve kterém se projevuje přece jen zajímavěji.
Uvidíte, zda pak třeba i vy dáte tradicím vale, nebo se budete jen smutně dívat, až v se příštím roce tento motor stane základní pohonnou jednotkou i pro řady 7. Do té doby můžete zejména konstrukci agregátu prozkoumat s pomocí přiložených videí.



Motor BMW N20 jsme již důkladně vyzkoušeli během testu sedanu 328i. Těšit se pak můžete i na jeho představení v rámci modelu Z4 sDrive28i
Zdroj: F30 Post
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
dnesMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nejnovější články
Zkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
před 6 hodinamiMajitelé Tesel okouší odpor značné části veřejnosti. Už i auta jako toto ztrácí hodnotu raketovým tempem
před 7 hodinamiModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
před 9 hodinamiÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
před 10 hodinamiŠéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva