Přeplňovaný dvoulitr BMW N20 pod drobnohledem na třech videích

Většina tradičních příznivců BMW tento motor nesnáší, neboť postupně vytlačuje tradiční řadové šestiválce. Pokud patříte mezi ně, můžete mu dát ještě pár šancí zaujmout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Přeplňovaný dvoulitr BMW N20 pod drobnohledem na třech videích

8.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Přeplňovaný dvoulitr BMW N20 pod drobnohledem na třech videích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Většina tradičních příznivců BMW tento motor nesnáší, neboť postupně vytlačuje tradiční řadové šestiválce. Pokud patříte mezi ně, můžete mu dát ještě pár šancí zaujmout.

Snad každé narušení tradic si dané automobilky od svých fanoušků pěkně odskáčou. Ostatně, stačí si vzpomenout na moment, kdy Porsche ohlásilo, že jeho vzduchem chlazené motory přesedlají na vodu. Nebo když Jaguar nahradil letitý S-Type moderním, ale (aspoň napoprvé) poněkud korejsky vyhlížejícím modelem XF. Nemůžeme se proto ani divit velkému odporu fanoušků BMW vůči přeplňovanému dvoulitrovému motoru, který byl na trh uveden v roce 2011 a postupně vytlačuje ze všech modelových řad tradiční atmosférické řadové šestiválce.

Na druhé straně, většina diskutérů na fóru F30 Post (tedy majitelů BMW řady 3 F30) přiznává, že se samotnou technologií nemá vůbec problém. Zvláště, když je dvoukomorové turbodmychadlo, variabilní časování ventilů VANOS, variabilní zdvih ventilů Valvetronic a přímé vstřikování paliva ukázáno na počítačové grafice. Problémem je ovšem projev motoru, který je vedle původních třílitrů sice výkonově uspokojivý, charakterově však značně nezáživný. To ostatně ukázal náš test verze 328i, kde se ovšem v pozitivním světle předvedla jiná jeho vlastnost - nižší hmotnost.

Je ale otázkou, zda tohle fanouškům BMW bude stačit. Prozatím se motor N20 s výkonem 184 koní montuje do modelů X1 xDrive20i, X3 xDrive20i, 320i, 520i a Z4 sDrive20i, ve verzi produkující koní hned 245 si pak tuto pohonnou jednotku můžete pořídit nejen v již zmíněném BMW 328i, ale i v X1 xDrive28i, X3 xDrive28i a 528i. Ve všech se pak chová velmi podobně. Přeplňovaný dvoulitr N20 je ovšem k dispozici i po model Z4 sDrive28i, jehož test pro vás aktuálně připravujeme a ve kterém se projevuje přece jen zajímavěji.

Uvidíte, zda pak třeba i vy dáte tradicím vale, nebo se budete jen smutně dívat, až v se příštím roce tento motor stane základní pohonnou jednotkou i pro řady 7. Do té doby můžete zejména konstrukci agregátu prozkoumat s pomocí přiložených videí.


Přeplňovaný dvoulitr BMW N20 pod drobnohledem na třech videích - 1 - Test BMW 328i F30 74Přeplňovaný dvoulitr BMW N20 pod drobnohledem na třech videích - 2 - Test BMW 328i F30 75Přeplňovaný dvoulitr BMW N20 pod drobnohledem na třech videích - 3 - Test BMW 328i F30 77
Motor BMW N20 jsme již důkladně vyzkoušeli během testu sedanu 328i. Těšit se pak můžete i na jeho představení v rámci modelu Z4 sDrive28i

Zdroj: F30 Post

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.