Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přeplňovaný dvoulitr BMW N20 pod drobnohledem na třech videích
8.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Většina tradičních příznivců BMW tento motor nesnáší, neboť postupně vytlačuje tradiční řadové šestiválce. Pokud patříte mezi ně, můžete mu dát ještě pár šancí zaujmout.
Snad každé narušení tradic si dané automobilky od svých fanoušků pěkně odskáčou. Ostatně, stačí si vzpomenout na moment, kdy Porsche ohlásilo, že jeho vzduchem chlazené motory přesedlají na vodu. Nebo když Jaguar nahradil letitý S-Type moderním, ale (aspoň napoprvé) poněkud korejsky vyhlížejícím modelem XF. Nemůžeme se proto ani divit velkému odporu fanoušků BMW vůči přeplňovanému dvoulitrovému motoru, který byl na trh uveden v roce 2011 a postupně vytlačuje ze všech modelových řad tradiční atmosférické řadové šestiválce.
Na druhé straně, většina diskutérů na fóru F30 Post (tedy majitelů BMW řady 3 F30) přiznává, že se samotnou technologií nemá vůbec problém. Zvláště, když je dvoukomorové turbodmychadlo, variabilní časování ventilů VANOS, variabilní zdvih ventilů Valvetronic a přímé vstřikování paliva ukázáno na počítačové grafice. Problémem je ovšem projev motoru, který je vedle původních třílitrů sice výkonově uspokojivý, charakterově však značně nezáživný. To ostatně ukázal náš test verze 328i, kde se ovšem v pozitivním světle předvedla jiná jeho vlastnost - nižší hmotnost.
Je ale otázkou, zda tohle fanouškům BMW bude stačit. Prozatím se motor N20 s výkonem 184 koní montuje do modelů X1 xDrive20i, X3 xDrive20i, 320i, 520i a Z4 sDrive20i, ve verzi produkující koní hned 245 si pak tuto pohonnou jednotku můžete pořídit nejen v již zmíněném BMW 328i, ale i v X1 xDrive28i, X3 xDrive28i a 528i. Ve všech se pak chová velmi podobně. Přeplňovaný dvoulitr N20 je ovšem k dispozici i po model Z4 sDrive28i, jehož test pro vás aktuálně připravujeme a ve kterém se projevuje přece jen zajímavěji.
Uvidíte, zda pak třeba i vy dáte tradicím vale, nebo se budete jen smutně dívat, až v se příštím roce tento motor stane základní pohonnou jednotkou i pro řady 7. Do té doby můžete zejména konstrukci agregátu prozkoumat s pomocí přiložených videí.



Motor BMW N20 jsme již důkladně vyzkoušeli během testu sedanu 328i. Těšit se pak můžete i na jeho představení v rámci modelu Z4 sDrive28i
Zdroj: F30 Post
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejnovější články
Bez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 2 hodinamiZpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.23. 22:37 - rhinos
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Pneu koutek 06.23. 21:38 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis