Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025 | Petr Prokopec
Že stojí „raketu”, u Porsche nepřekvapí. A za jiných okolností bychom snad jejich nabídku i kvitovali, neboť nejde jen o karbonová stírátka či ramena, ale celý mechanismus, který šetří poměrně solidní kus hmotnosti. Ale když to asi 50násobně neguje nesmyslná hybridizace, je to k smíchu.
Tento týden se koná mnichovský autosalon, který si nenechalo ujít ani Porsche. Automobilka z Zuffenhausenu na svém stánku představuje faceliftovanou 911 Turbo S, která se dočkala 711 koní. Je tak nejvýkonnější „turbínou“ v historii tohoto modelu, jehož první generace s dnes již ikonickým označením 930 byla odhalena v roce 1975. Třílitrový šestiválec tehdy poprvé dopovalo turbodmychadlo, což zvedlo výkon na 260 koní. Její přenos na zadní kola měl přitom na povel manuál, na vahách pak nejlehčí verze vykázala 1 210 koní.
Novinka rovněž setrvává u plochého šestiválce, to je však to jediné, co jí s minulostí pojí. Porsche totiž u Turba v mezičase přesedlalo na pohon všech kol a automat. Nově navíc jeho pohonné ústrojí počítá se dvěma elektrickými turbodmychadly a baterií o kapacitě 1,9 kWh. Do převodovky PDK byl navíc zakomponován elektromotor, načež novinka zvládá sprint z klidu na stovku za 2,5 sekundy a na dvoustovku za 8,4 sekundy. Ve srovnání s předchozí verzí tak došlo na zlepšení o dvě a pět desetin, maximálka ale klesla o 8 km/h, což naznačuje, že spalovací motor sám o sobě bude slabší než dosud. A horší tedy bude i trvale udržitelná dynamika.
S alespoň krátkodobě lepší akcelerací ale počítat lze, a to navzdory tomu, že hmotnost vozu vzrostla o 85 kg na již poměrně hrozivých 1 736 kg. K této cifře se přitom Porsche navíc dostalo jen díky tomu, že standardně nedodává zadní sedadla a pro novinku navrhlo speciální titanový výfuk, který je o 6,8 kilogramu lehčí než někdejší provedení. S tím pochopitelně můžete počítat za všech okolností, ovšem při obsazení obou řad sedadel celou rodinou může Turbo S snadno vážit i 2 tuny. Tedy vážně ranec.
V kontextu s tím je vlastně poměrně směšný prvek, který u novinky debutuje a který bychom jindy vítali s otevřenou náručí. Porsche totiž začalo nabízet odlehčený mechanismus stěračů z karbonu. Dle značky redukují hmotnost o 50 procent, konkrétní údaj však automobilka nezmínila. Když ovšem s tímtéž v roce 2018 přišlo Bugatti, byly jeho karbonové stěrače vůči konvenčním lehčí o 77 procent neboli o 1,4 kila. To vážně není nic, i kdyby ale totéž shodilo nové Turbo S, hybridní obezitu tím nevykompenzuje.
Navíc je třeba dodat, že jde o pořádně drahou srandu, což ostatně platí jak o stěračích, tak o samotném voze. Nové 911 Turbo S totiž u nás koupíte od 6 966 494 Kč, za karbonová ramena je pak třeba připlácet dalších 31 976 Kč. To je vskutku šílená suma, přičemž Porsche ji může naúčtovat i lidem, kteří se rozhodnou pro základní 911 Carreru a chtějí ji o zhruba kilo a půl odlehčit. Za čistě spalovací kupé se přitom u nás platí minimálně 3 497 297 Kč.
Nicméně i běžná 911 má na kontě ne zrovna skromných 1 520 kg, karbonová ramena jsou tak v případě německé automobilky jen způsob, jak z kapes klientely vytáhnout další desítky tisíc korun, aniž by jim to jakkoliv prospělo. V Zuffenhausenu by se tak neměli divit, že trh přestává mít zájem i o modely, které se ještě drží ryze benzinových motorů bez jakékoliv elektrické asistence. Jakkoli absence manuálu u nich je podstatnějším důvodem než drahé stěrače.


Karbonovou konstrukci stěračů začala značka nabízet s příchodem nové 911 Turbo S, k mání jsou ale i u běžnějších modelů. V té chvíli ještě víc vyniká jejich vysoká cena, která by za jiných okolností byla akceptovatelná, ne však v momentě, kdy automobilka různých verzím 911 přidává jen s facelifty na váze skoro metrák. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche, Jalopnik
Bleskovky
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
včera
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další vítězství motocyklu Aprilia včera 19:30
- Nečekané vítězství pro Izana Guevaru, 14. Salač včera 18:00
- Poslední Moto3 vyhrál Adrian Fernandez včera 17:44
- Alex Marquez vyhrál Sprint ve Valencii 15.11.2025
- Vítězem GP Macau Davey Todd 15.11.2025
Nejnovější články
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
před hodinou
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 3 hodinami
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
včera
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
včera
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
