Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic

Že stojí „raketu”, u Porsche nepřekvapí. A za jiných okolností bychom snad jejich nabídku i kvitovali, neboť nejde jen o karbonová stírátka či ramena, ale celý mechanismus, který šetří poměrně solidní kus hmotnosti. Ale když to asi 50násobně neguje nesmyslná hybridizace, je to k smíchu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic

před 3 hodinami | Petr Prokopec

Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic

/

Foto: Porsche

Že stojí „raketu”, u Porsche nepřekvapí. A za jiných okolností bychom snad jejich nabídku i kvitovali, neboť nejde jen o karbonová stírátka či ramena, ale celý mechanismus, který šetří poměrně solidní kus hmotnosti. Ale když to asi 50násobně neguje nesmyslná hybridizace, je to k smíchu.

Tento týden se koná mnichovský autosalon, který si nenechalo ujít ani Porsche. Automobilka z Zuffenhausenu na svém stánku představuje faceliftovanou 911 Turbo S, která se dočkala 711 koní. Je tak nejvýkonnější „turbínou“ v historii tohoto modelu, jehož první generace s dnes již ikonickým označením 930 byla odhalena v roce 1975. Třílitrový šestiválec tehdy poprvé dopovalo turbodmychadlo, což zvedlo výkon na 260 koní. Její přenos na zadní kola měl přitom na povel manuál, na vahách pak nejlehčí verze vykázala 1 210 koní.

Novinka rovněž setrvává u plochého šestiválce, to je však to jediné, co jí s minulostí pojí. Porsche totiž u Turba v mezičase přesedlalo na pohon všech kol a automat. Nově navíc jeho pohonné ústrojí počítá se dvěma elektrickými turbodmychadly a baterií o kapacitě 1,9 kWh. Do převodovky PDK byl navíc zakomponován elektromotor, načež novinka zvládá sprint z klidu na stovku za 2,5 sekundy a na dvoustovku za 8,4 sekundy. Ve srovnání s předchozí verzí tak došlo na zlepšení o dvě a pět desetin, maximálka ale klesla o 8 km/h, což naznačuje, že spalovací motor sám o sobě bude slabší než dosud. A horší tedy bude i trvale udržitelná dynamika.

S alespoň krátkodobě lepší akcelerací ale počítat lze, a to navzdory tomu, že hmotnost vozu vzrostla o 85 kg na již poměrně hrozivých 1 736 kg. K této cifře se přitom Porsche navíc dostalo jen díky tomu, že standardně nedodává zadní sedadla a pro novinku navrhlo speciální titanový výfuk, který je o 6,8 kilogramu lehčí než někdejší provedení. S tím pochopitelně můžete počítat za všech okolností, ovšem při obsazení obou řad sedadel celou rodinou může Turbo S snadno vážit i 2 tuny. Tedy vážně ranec.

V kontextu s tím je vlastně poměrně směšný prvek, který u novinky debutuje a který bychom jindy vítali s otevřenou náručí. Porsche totiž začalo nabízet odlehčený mechanismus stěračů z karbonu. Dle značky redukují hmotnost o 50 procent, konkrétní údaj však automobilka nezmínila. Když ovšem s tímtéž v roce 2018 přišlo Bugatti, byly jeho karbonové stěrače vůči konvenčním lehčí o 77 procent neboli o 1,4 kila. To vážně není nic, i kdyby ale totéž shodilo nové Turbo S, hybridní obezitu tím nevykompenzuje.

Navíc je třeba dodat, že jde o pořádně drahou srandu, což ostatně platí jak o stěračích, tak o samotném voze. Nové 911 Turbo S totiž u nás koupíte od 6 966 494 Kč, za karbonová ramena je pak třeba připlácet dalších 31 976 Kč. To je vskutku šílená suma, přičemž Porsche ji může naúčtovat i lidem, kteří se rozhodnou pro základní 911 Carreru a chtějí ji o zhruba kilo a půl odlehčit. Za čistě spalovací kupé se přitom u nás platí minimálně 3 497 297 Kč.

Nicméně i běžná 911 má na kontě ne zrovna skromných 1 520 kg, karbonová ramena jsou tak v případě německé automobilky jen způsob, jak z kapes klientely vytáhnout další desítky tisíc korun, aniž by jim to jakkoliv prospělo. V Zuffenhausenu by se tak neměli divit, že trh přestává mít zájem i o modely, které se ještě drží ryze benzinových motorů bez jakékoliv elektrické asistence. Jakkoli absence manuálu u nich je podstatnějším důvodem než drahé stěrače.


Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic - 1 - Porsche karbonove sterace 2025 prvni foto 01Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic - 2 - Porsche karbonove sterace 2025 prvni foto 02
Karbonovou konstrukci stěračů začala značka nabízet s příchodem nové 911 Turbo S, k mání jsou ale i u běžnějších modelů. V té chvíli ještě víc vyniká jejich vysoká cena, která by za jiných okolností byla akceptovatelná, ne však v momentě, kdy automobilka různých verzím 911 přidává jen s facelifty na váze skoro metrák. Foto: Porsche

Zdroj: Porsche, Jalopnik

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše