Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar
8.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka údajně provedla 81 miliard počítačových simulací a zjistila, že devět rychlostí je optimem. Automat 9G-Tronic nyní čeká rozšíření napříč nabídkou.
Studená válka mezi Amerikou a Ruskem sice již dávno skončila, nicméně závody ve zbrojení tu máme i nadále. Jen se přesunuly do automobilového světa, kde spolu výrobci soupeří zejména co nejvyšším výkonem nebo naopak co nejnižší spotřebou. Kromě toho se ovšem rozpoutala i bitva na poli automatických převodovek, kde ještě donedávna bylo šest stupňů maximem. Nicméně dnes jsou již výrobci o poznání dále a tak sedm či osm rychlostí již zdaleka není věcí výjimečnou, u takového Land Roveru, Jeepu nebo Mercedesu jich ovšem můžete dostat až devět.
A zatímco General Motors, Honda či Hyundai již deklarovaly, že chtějí zajít ještě dále (Ford dokonce až na 11 stupňů), pro třícípou hvězdu je aktuální stav věcí konečnou. Marcus Sommer, který má u Mercedesu na starosti systém pohonu všech kol 4Matic, totiž uvedl, že německá automobilka vyzkoušela 81 miliard různých počítačových simulací, aby nakonec zjistila, že devět rychlostí je optimem a deseti či více už jen rozmarem. Desetistupňový automat tedy od značky nečekejme, i když změna názoru je samozřejmě v tomto ohledu vždy vyhrazena.
Prozatím převodovka 9G-Tronic byla spárována pouze s některými pohonnými jednotkami u některých modelů, nicméně v budoucnu jí čeká rozšíření napříč celou modelovou řadou. Dočkat by se jíž přitom měl i Mercedes-AMG GLS 63, který prozatím počítá pouze se sedmistupňovým automatem. Na toto spojení si ovšem ještě chvíli počkáme, jako první model z Affalterbachu bude totiž devítirychlostní převodovkou vybaven chystaný Mercedes-AMG E 63.
Očekávat pak automat samozřejmě můžeme rovněž u dalších sportovních verzí, v tomto směru ale třícípá hvězda zatím nic neupřesnila. Závěrem tedy jen dodáme, že nedávno faceliftovaný Mercedes-Benz GLS se navzdory mnoha spekulacím nedočká plug-in hybridní techniky. Kvůli její implementaci by totiž značka musela vyjmout třetí řadu sedadel, což je nežádoucí úkon. Model s alternativním pohonem tak dorazí až po roce 2018 v rámci nové generace.






Pro Mercedes je devítistupňová převodovka optimální, alespoň prozatím
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
před 11 hodinamiNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
včeraBugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejčtenější články
Zapomenutý homologační speciál Opelu svého času skoro nikdo nechtěl, dnes je raritou za miliony
6.5.2023Škoda Citigo s 360koňovým dieselem a pohonem všech kol je sleeper k pohledání, může vám patřit
7.5.2023S elektromobilem, který začal hořet tento týden, budou hasiči bojovat až do konce měsíce
7.5.2023Škoda Scala v úplném základu za 620 tisíc Kč není vtip ani omyl, ale vrchol evropské travestie
7.5.2023Při současných cenách nafty je elektromobil ještě dražším vtipem než kdy dříve
7.5.2023
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.06. 19:06 - pavproch
- Elektromobil vysává 06.06. 17:30 - Vláďa 65
- berlingo rifter proace city combo 06.06. 14:27 - tomaster76
- S větrem ve vlasech.... 06.06. 14:04 - Snowman000
- Lampárna (stěžovatelna) 06.06. 12:01 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 06.06. 09:13 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 06.05. 18:16 - abgx1
- Chlubítko univerzální 06.05. 14:22 - mattonecz