Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar
8.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka údajně provedla 81 miliard počítačových simulací a zjistila, že devět rychlostí je optimem. Automat 9G-Tronic nyní čeká rozšíření napříč nabídkou.
Studená válka mezi Amerikou a Ruskem sice již dávno skončila, nicméně závody ve zbrojení tu máme i nadále. Jen se přesunuly do automobilového světa, kde spolu výrobci soupeří zejména co nejvyšším výkonem nebo naopak co nejnižší spotřebou. Kromě toho se ovšem rozpoutala i bitva na poli automatických převodovek, kde ještě donedávna bylo šest stupňů maximem. Nicméně dnes jsou již výrobci o poznání dále a tak sedm či osm rychlostí již zdaleka není věcí výjimečnou, u takového Land Roveru, Jeepu nebo Mercedesu jich ovšem můžete dostat až devět.
A zatímco General Motors, Honda či Hyundai již deklarovaly, že chtějí zajít ještě dále (Ford dokonce až na 11 stupňů), pro třícípou hvězdu je aktuální stav věcí konečnou. Marcus Sommer, který má u Mercedesu na starosti systém pohonu všech kol 4Matic, totiž uvedl, že německá automobilka vyzkoušela 81 miliard různých počítačových simulací, aby nakonec zjistila, že devět rychlostí je optimem a deseti či více už jen rozmarem. Desetistupňový automat tedy od značky nečekejme, i když změna názoru je samozřejmě v tomto ohledu vždy vyhrazena.
Prozatím převodovka 9G-Tronic byla spárována pouze s některými pohonnými jednotkami u některých modelů, nicméně v budoucnu jí čeká rozšíření napříč celou modelovou řadou. Dočkat by se jíž přitom měl i Mercedes-AMG GLS 63, který prozatím počítá pouze se sedmistupňovým automatem. Na toto spojení si ovšem ještě chvíli počkáme, jako první model z Affalterbachu bude totiž devítirychlostní převodovkou vybaven chystaný Mercedes-AMG E 63.
Očekávat pak automat samozřejmě můžeme rovněž u dalších sportovních verzí, v tomto směru ale třícípá hvězda zatím nic neupřesnila. Závěrem tedy jen dodáme, že nedávno faceliftovaný Mercedes-Benz GLS se navzdory mnoha spekulacím nedočká plug-in hybridní techniky. Kvůli její implementaci by totiž značka musela vyjmout třetí řadu sedadel, což je nežádoucí úkon. Model s alternativním pohonem tak dorazí až po roce 2018 v rámci nové generace.






Pro Mercedes je devítistupňová převodovka optimální, alespoň prozatím
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3.6.2025Další absurdní fiasko pro Evropu. Místní značky se kompletně vzdávají své techniky ve prospěch Asiatů, kteří tím jen dál stahují náskok
3.6.2025Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3.6.2025Producent Top Gearu dostal zákaz řízení na půl roku poté, co se svým Porsche jel 38 km/h na třicítce, to je kruté
3.6.2025Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva