Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí
23.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hot hatch zvládá stovku za působivých 5,8 sekundy. Na dvoustovku už to taková sláva není a pak přichází velké trápení.
Nová generace Renaultu Mégane RS se vůbec poprvé ukázala prakticky na den přesně před rokem během Velké ceny Monaka. Francouzská automobilka ovšem v ten moment svůj hot hatch ještě zahalila ochrannou kamufláží, kterou strhla až na podzim. Během premiéry pak bylo potvrzeno, o čem se hezky dlouho spekulovalo - tedy že novinka nezůstane u přeplňovaného dvoulitru jako předchůdce, ale sáhne po jedna-osmě turbo s 280 koňmi.
Dle šéfa Renaultsportu Patrice Rattiho downsizing neměl být problémem, neboť Mégane RS nikdy nepatřil na špičku segmentu, co se objemu motoru či výkonu týče. Nicméně i přesto nakonec dokázal veškeré konkurenci zejména na Nordschleife ukázat záda. Je ovšem třeba dodat, že v té chvíli již zdaleka nešlo o původní základní provedení, ale spíše variantu, která prošla dodatečným vývojem a disponovala řadou nových prvků.
Stejnou strategii nejspíše Francouzi uplatní i v případě nové generace, pročež by nás vlastně nemělo překvapit, že aktuálně nabízené provedení až tak moc neohromí v rámci akcelerace. Navíc se zdá, že zrovna tato oblast nebyla pro Renaultsport prioritou, ostatně sportovní divize vždy upřednostňovala hlavně podvozek - v tomto ohledu stačí vzpomenout na legendární Clio 182 Trophy se závodními tlumiči Sachs.
Neodbíhejme ale od tématu a zaměřme se na nové video, které mapuje rozjezd nového Renaultu Mégane RS z nuly až k tachometrovým 255 km/h. První stovku přitom vůz zvládne nadmíru rychle, za pouhých 5,8 sekundy. Jeho rozlet ovšem s příchodem 180 km/h začíná poněkud uvadat, po překročení mety 225 km/h je pak vyloženě zpomalený. Obvykle auta dosahují své maximální rychlosti - ať je jakákoli - do jedné minuty. Mégane na maximálce není ani za minutu a půl a je otázkou, čím to je. Výměna dynamiky ve vysokých rychlostech za větší aerodynamický přítlak se u auta této kategorie nedá čekat.
Není to zrovna pěkná podívaná, ale nedá se očekávat, že zrovna toto bude pro většinu zákazníků problémem, neboť pohybovat se budou spíše v rychlostech do nějakých 160 km/h. Na Nordschleife by ale již Renault mohl trochu narazit. I proto je vlastně více než jisté, že automobilka do pohoří Eifel nevyrazí se základem, ale s výše postavenou verzí, pro kterou nejspíše použije přídomek Cup či Trophy. A u které si na downsizing již pomalu nikdo nevzpomene...




Nová generace Renaultu Mégane RS je rychlá do nějakých 180 km/h. Poté ale její rozlet začíná drhnout, po překročení mety 225 km/h je vůz vyloženě pomalý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejčtenější články
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 22:40 - abgx1
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- IT poradna 12.13. 17:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
