První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h

Tesly trvalou zátěž v podobě jízdy vysokou rychlostí příliš nezvládají. Jak je na tom Porsche Taycan? To muselo odolat nejen tomu, ale i opakovaným akceleracím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h

25.2.2020 | Mirek Mazal

První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h

/

Tesly trvalou zátěž v podobě jízdy vysokou rychlostí příliš nezvládají. Jak je na tom Porsche Taycan? To muselo odolat nejen tomu, ale i opakovaným akceleracím.

Tesla má problém jménem Porsche Taycan. V posledních týdnech se elektrický rival z Německa dostal k prvním zákazníkům a už při několika srovnáních sesadil Muskovo dítě z pozice nejrychlejšího vozu mezi sérovými nabíjecími automobily.

Akcelerace při 400metrových nebo i delších sprintech je jedna věc, reálnému využití auta v praxi má ale blíže prověření možností bateriového pohonu na německé dálnici. Právě tam Taycan ve verzi Turbo S vytáhli nizozemští kolegové z Autovisie a natočili nejen opakované zrychlování se zvukovým doprovodem jako z vesmírného plavidla Hvězdných válek. Došlo i na vytrvalou jízdu vysokou rychlostí.

Ukázkové zrychlení na 100 km/h padlo za 2,7 sekundy, dvoustovka se mihla během 9,7, s. Nejpůsobivější je ale nájezd na dálnici v doprovodu hučení elektrické soustavy. Po chvíli se na digitálním rychloměrů rozsvítilo číslo 200 a cifra prudce narůstala dál až k hodnotě 267 km/h. V té chvíli se spustily stěrače, které neměly problém setřít sklo ani v této rychlosti. Za pár okamžiků už Taycan uháněl rychlostí 269 km/h podle tachometru, což bylo 261 km/h podle GPS.

Katalog automobilky slibuje 260 km/h a reálně dosažitelný vrchol nedělá vozu problém ani po delší čas. Auto tak zvládlo uháněl maximální rychlostí stabilně několik desítek kilometrů, dokud mu cestu nezkřížil jiný řidič. Krátkodobé zpomalení bylo jen nadechnutí před dalším sešlápnutím plynu až na podlahu. Sok Tesly ukázal výdrž i v plném nasazení, třebaže i on má své limity. S klesajícím množstvím energie v akumulátoru dynamika slábne, třebaže nikdy ne tak jako u konkurenčního Modelu S.


První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h - 1 - Porsche Taycan Autobahn test 01První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h - 2 - Porsche Taycan Autobahn test 02První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h - 3 - Porsche Taycan Autobahn test 03První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h - 4 - Porsche Taycan Autobahn test 06První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h - 5 - Porsche Taycan Autobahn test 07První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h - 6 - Porsche Taycan Autobahn test 08První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h - 7 - Porsche Taycan Autobahn test 09První elektrické Porsche prošlou zkouškou ohněm Autobahnu, hnali ho až k 269 km/h - 8 - Porsche Taycan Autobahn test 10
Porsche Taycan zrychluje na 100 km/h pod tři sekundy, ale nejzajímavěji prezentovalo vytrvale rychlou jízdou v levém pruhu německé dálnice

Zdroj: Autovisie@Youtube

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše