Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto)
4.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Modelem RXC Turbo 500 prozatím vrcholí snaha Radicalu o vývoj nekompromisního auta, které pořád může na silnice. Chce absolutní rekord Ringu.
Už je to tu zase, říkáte si. Zase je řeč o nějakých rekordech na Nürburgringu, jenže tohle je vlastně jedna z nosných linií Ženevy. Určitě je to kouzlo nechtěného, establishment by asi raději viděl zástupy elektroaut oblepené davy koupěchtivých zákazníků, ale to je v tuto chvíli asi taková fikce, jako Porsche 911 GT3 RS s manuálem. Naopak, nejvíce radosti mají zatím asi příznivci okruhového ježdění. Nabídka je opravdu široká. Vybírat mohou mezi Renaultem Clio RS Trophy, Hondou Civic Type R, Porschemi Cayman GT4 či již zmíněným GT3 RS, ti nejbohatší mohou koukat po Koenigseggu Agera RS. A pro ty nejdrsnější z drsňáků tu je Radical RXC Turbo 500.
Nejde o nic jiného než závodní auto, které jen tak mimochodem má silniční homologaci. Jeho celkové pojetí naznačuje jediné - rychlá jízda na okruzích je jediným modem operandi, ve kterém se bude cítit dobře, vše ostatní je bráno jen jako nutné zlo. Jeho pohon má na starosti motor o výkonu 395 kW (537 k) při 6 100 1/min, což při hmotnosti cca 1 150 kg dává výkonový poměr 468 k na tunu. Z nuly na 160 km/h zrychluje za neuvěřitelných 6,8 s.
Cílem Radicalu je zajet s tímto autem co nejrychlejší kolo na Nordschleife a stát se tak rekordmanem mezi produkčními auty. Již v létě se testovací pilot Radicalu vydá na německý okruh po vlastní ose přímo z Británie a jeho tým mu na ostrý devět měřených kol přiveze tři sady pneumatik (standardní Dunlop SportMaxx, Direzza D03G použité při zisku posledního rekordu a navíc ještě slicky Dunlop SP Sport). My se pak dozvíme, jestli se opravdu dostal pod současně platných 6:48.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.






Radical RXC Turbo 500 se ukázal v Ženevě, cíle nemá zrovna skromné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 9 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 11 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva