Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Range Rover Evoque čeká několik menších faceliftů a zvláštních verzí
2.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vzhled britského kompaktního SUV budí i dva roky po své premiéře údiv, výrazně měnit se proto nebude. Jinak jej čeká hned řada menších novinek.
Úspěch Range Roveru Evoque se nedá nikterak zpochybnit. Na „vině“ je přitom hlavně vzhled, který vypadá spíše jako zhmotnělý sen excentrického designéra než produkční automobil vcelku konzervativní britské značky. Je přitom neuvěřitelné, že prakticky v identické formě jej Land Rover odhalil již v roce 2008 (jakožto koncept LRX). V Halewoodu, kde se tří- i pětidveřové verze vyrábějí, ovšem rozhodně nehodlají usnout na vavřínech. Automobilka proto začíná mluvit o vylepšeních, které by vůz měl postupem času dostat spolu s dalšími odvozenými verzemi, a to stylem, který pro Land Rover není typický.
Šéf designu značky Gerry McGovern totiž na autosalonu v New Yorku řekl, že necítí potřebu nadělit Evoqu tradiční facelift, který by kupříkladu změnil příď. Na vnějším designu se tedy zřejmě v dohledné době nezmění prakticky nic, menší vylepšení v oblasti materiálů, technologie či zpracování ale můžeme očekávat už během následujících dvanácti měsíců. „Musíme Evoque udržet svěží, to ale nutně neznamená změnu designu. Může dojít na nová provedení, materiály, technologie a tak podobně v momentech, kdy budou k dispozici,” řekl doslova McGovern s tím, že s tímto přístupem může dostat Evoque hned řadu drobných „faceliftů”.
Nabídku modelu mají dále podpořit odvozená provedení. Řeč přišla jak na kabriolet, který se již ukázal světu jako koncept, tak i na očekávanou ostrou verzi. Podle McGoverna jsou obě ve hře, na kabriolet ale nedojde hned. Pravděpodobně dříve se setkáme s výkonným provedením, neboť by mělo mít větší dopad a to je to, čeho chce automobilka dosáhnout.
Evoque má totiž „problém” se svou celosvětovou oblibou a výrobní kapacity továrny Land Roveru jsou vytíženy. To je také důvodem, proč jsme se zatím mnoha novinek nedočkali a proč jejich záplavu nelze očekávat ani do budoucna. „Je pravdou, že máme více nápadů, než které by pokryly naše výrobní kapacity. Je pro nás proto podstatné soustředit se na ty, které nejvíce korespondují s našimi ambicemi,” uzavřel McGovern.


















Na Range Roveru Evoque není příliš znát, že do prodeje šel již před dvěma roky a jako koncept se odhalil ještě o několik let dříve. I proto pro něj Land Rover neplánuje klasický velký facelift
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025