Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně
18.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Renault si pro svůj fatálně neúspěšný elektrosedan představuje posmrtný život v Číně. Podle Ghosna Renault jedná s úřady a je připraven zahájit výrobu.
Elektrická verze sedanu Fluence patří k velmi málo úspěšným vozidlům Renaultu, jak svědčí i ukončení výroby tohoto vozu zkraje letošního roku. Naopak standardní Fluence zákazníky docela táhne, třebaže ne všude. Ani životní dráha elektrického Fluence ještě nemá být zcela skončena - automobilka jej chce začít vyrábět v Číně a nabízet jen na tomto trhu.
Podle šéfa automobilky Carlose Ghosna probíhají jednání s čínskými úřady. Pokud dopadnou dobře, je Renault „připraven vyrábět Fluence v Číně”. Pravděpodobně by se prodával pod nějakou jinou značkou, zatím však není jasné, pod jakou. Výroba by jistě byla z většinové části v režii Dongfeng Motor, čínského partnera Renaultu.
Elektromobily jsou v Číně docela dobrým nápadem; alespoň na papíře to tak vypadá. Státní, ale i provinční podpory jsou obrovské - například v Šanghaji v přepočtu až okolo půl milionu korun. K tomu také ve velkých městech dostanete registrační značky normálně, neúčastníte se loterie o registraci auta, která je jediným způsobem, jak získat registraci na auto se spalovacím motorem.
Přesto si však v celé Číně vybralo automobil na baterky jen asi 6 900 lidí. To představuje 0,3 promile všech automobilů v loňském roce v Číně prodaných. V realitě tedy převažují jejich nevýhody, kterých není málo. Snaha Renaultu vyrábět a prodávat elektrické sedany Fluence v Číně se tedy s velkou pravděpodobností setká s neúspěchem, stejně jako v Evropě.










Renault chce nabízet Fluence Z.E. v Číně, dopadnou-li dobře jednání s úřady
Zdroj: Auto news
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 7 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB