Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům

Renault chce napravit reputaci jména Gordini. Na základech sportovních modelů z Dieppe postaví ještě ostřejší, na okruhové ježdění zaměřené stroje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům

7.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renault chce napravit reputaci jména Gordini. Na základech sportovních modelů z Dieppe postaví ještě ostřejší, na okruhové ježdění zaměřené stroje.

Drobné kosmetické úpravy sportovních modelů Clio RS a Twingo RS s označením Gordini mnoho věhlasu automobilce Renault nepřinesly. Z modrých barev a bílých pruhů parazitujících na slavném jménu francouzského závodního týmu padesátých let se stal pouhý marketingový nástroj a nikoli skutečné ztělesnění dále zdokonalených automobilů. Mohlo by se to však zlepšit.

V souvislosti s čerstvým propojením značek Renault a Caterham a založením společného podniku na výrobu sportovních modelů se Francouzi docela rozpovídali a prozradili, že další stroje Gordini reputaci svému jménu vrátí. Potvrdil to provozní ředitel automobilky Carlos Tavares, když prozradil, že Renault značku Gordini přetvoří a udělá z něj symbol „nejlepších, na okruhy orientovaných vozů“.

Co se ví zcela určitě, je to, že se Gordini nestane náhražkou modelů divize Renaultsport, které jsou příliš dobře zavedené, aby bylo nutné měnit jejich image. Vozy budou vyráběné paralelně, ostřejší z nich pak půjdou do prodeje jako Gordini. „Modely Renaultsportu budou laděné sportovně, modely Gordini však budou před nimi o krok vpřed, zaměřené na závodní jízdu,“ utvrzoval dále Tavares v rozhovoru s britským Autocarem.

Co z toho nakonec vzejde a jestli se jméno Gordini nestane pouhou náhradou dosavadních modelů Cup, to můžeme pouze spekulovat. Každopádně odhodlání Renaultu zjevně nechybí a kooperace sportovní divize v Dieppe s Caterhamem by se skutečně mohla postarat o poněkud zajímavější výstup, než jen typickou modrou barvu.


Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 1 - Test Renault Clio RS Gordini 04Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 2 - Test Renault Clio RS Gordini 05Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 3 - Test Renault Clio RS Gordini 06Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 4 - Test Renault Clio RS Gordini 07Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 5 - Test Renault Clio RS Gordini 08Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 6 - Test Renault Clio RS Gordini 09Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 7 - Test Renault Twingo RS Gordini 01Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 8 - Test Renault Twingo RS Gordini 03Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 9 - Test Renault Twingo RS Gordini 06Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 10 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 04Renault Gordini slibuje místo nálepek návrat k ostře laděným strojům - 11 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 09
Dosud bylo jméno Gordini spíše marketingová záležitost, Renault si to však uvědomil a chystá změny

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.