Řidič BMW špatně přeřadil, motor za uši drásajícího zvuku zničil ve zlomku sekundy

Chyba při řazení se stane, málokdo ji ale dotáhne až tak daleko, aby pustil spojku se zařazeným nesprávným kvaltem. Tomuto řidiči se to „podařilo”, motor okamžitě vypověděl službu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Řidič BMW špatně přeřadil, motor za uši drásajícího zvuku zničil ve zlomku sekundy

14.2.2020 | Mirek Mazal

Řidič BMW špatně přeřadil, motor za uši drásajícího zvuku zničil ve zlomku sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chyba při řazení se stane, málokdo ji ale dotáhne až tak daleko, aby pustil spojku se zařazeným nesprávným kvaltem. Tomuto řidiči se to „podařilo”, motor okamžitě vypověděl službu.

BMW M2 Competition je považováno za duchovního následovníka M3 řady E46, proto majitelé kompaktního kupé nešetří své vozy a zřídkakdy je prohánějí v nižším spektru otáčkoměru. Řidič verze s manuální převodovkou chtěl kamarádovi ukázat zrychlení dvakrát přeplněného šestiválce o objemu tří litrů na německé dálnici, ovšem představení dynamiky skončilo fiaskem.

Stádo 410 koní (302 kW) akceleruje na stovku za 4,4 sekundy, rychlost 160 km/h blikne za 9,6 sekundy, pokud řidič pohonnou jednotku nezničí. To se bohužel „podařilo” muži na videu níže, který omylem posunul řadicí páku ze čtvrtého rychlostního stupně na třetí místo pátého. To se občas stane, ovšem většinou si to šofér uvědomí včas a nepustí spojku, takže se nic hrozného nestane. Tady došlo i na to, což se v rychlosti okolo 150 km/h stalo motoru osudným.

Když se něco takového stane, motor už se neroztáčí sám svými vlastními mechanismy, do otáček jej ženou hnaná kola vozu a jeho setrvačnost. K ničemu je tak v tu chvíli i omezovač, motor vyletí do vysokých otáček, na které není stavěný. Obvykle se tzv. „potká”, tedy dojde ke kontaktu ventilů a pístů, což jednotku pro danou chvíli nenávratně zničí. Na to zde došlo, zaskočený řidič ještě stihl vyřadil do neutrálu, hned ale pochopil vážnost situace. Kromě ošklivého zvuku byl upozorněn palubním počítačem, že nastala porucha funkce hnacího ústrojí a je potřeba navštívit servis.

Elektronika nelhala, vzhledem k rozsahu škod bylo nutné vyměnit kompletně celé šestiválcové srdce hbitého kupé. Vzhledem k řidičské chybě nebylo možné uplatnit záruku výrobce a majitel musel zaplatit opravu z vlastních peněz. Možná měl jít s davem a koupit si raději automat, který něco takového nedovolí, jakýkoli výsměch ale není na místě - tohle se prostě může stát.


Řidič BMW špatně přeřadil, motor za uši drásajícího zvuku zničil ve zlomku sekundy - 1 - BMW M2 CP spatne prerazeni zniceny motor 01Řidič BMW špatně přeřadil, motor za uši drásajícího zvuku zničil ve zlomku sekundy - 2 - BMW M2 CP spatne prerazeni zniceny motor 02Řidič BMW špatně přeřadil, motor za uši drásajícího zvuku zničil ve zlomku sekundy - 3 - BMW M2 CP spatne prerazeni zniceny motor 03Řidič BMW špatně přeřadil, motor za uši drásajícího zvuku zničil ve zlomku sekundy - 4 - BMW M2 CP spatne prerazeni zniceny motor 04Řidič BMW špatně přeřadil, motor za uši drásajícího zvuku zničil ve zlomku sekundy - 5 - BMW M2 CP spatne prerazeni zniceny motor 05
Jedna drobná chyba při řazení a drahý šestiválcový motor BMW M2 to měl spočítané

Zdroj: H2 Motors GmbH@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše