Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
20.1.2021 | Petr Miler
Žádné zneužití bezklíčového vstupu ani jiné moderní vychytávky. Jen mechanické pomůcky stačily přivolanému řidič odtahovky, aby vysvobodil klíč, který si majitel zabouchl uvnitř.
Auta se kradla, kradou a krást budou, pokud ale v posledních letech přišla řeč na toto téma, obvykle šlo o moderní vozy vybavené systémem bezklíčového vstupu a startu. Je to logické, neboť nejhodnotnější jsou pro zloděje novější auta resp. díly z nich, bezklíčový vstup je snadno a rychle otevře skoro každému a „lepších” moderních modelů nevybavených takovým systémem je minimum. Ve stínu zmíněného se tedy tak trochu zapomnělo na tradiční zlodějské „řemeslo” spočívající v nějaké formě „vyháčkování” dveří.
Mrtvá větev evoluce? Ne tak docela, jak ukazuje video níže. Na něm naštěstí nevidíme zloděje, ale řidiče asistenční služby, kterého si přivolal na pomoc majitel Hyundai Elantra generace AD. Tedy přímo u nás neprodávaného, ale jinak i v Evropě do roku 2018 nabízeného vozu. Jde o moderní automobil, který v tomto konkrétním případě nebyl vybaven bezklíčovým vstupem, člověk by ale čekal, že takové auto bude proti klasickým formám násilného otevření imunní. Ale není.
Pro šoféra odtahovky je se správným vybavením dílem sekund vůz otevřít. Použije jakousi nafukovací plošku, kterou strčí mezi rám dveří a sloupek B a mezi oběma částmi vozu vytvoří menší prostor. Do toho pak strčí trubičku, se kterou uvnitř něco udělá, pravděpodobné zatáhne za kličku vnitřního ovládání zámku dveří. A voila, vůz je otevřen. Pravda, spustí se alarm, ten ale majitel za pomoci znovu získaného klíče rychle deaktivuje.
Jak vidno, i s moderními auty se lze takto vypořádat, jen jsou tu dvě úskalí. Nejsme si jisti, jak moc tohle dělá dobře samotným dveřím či jejich usazení, může to napáchat škody, které následně bude nutné eliminovat. Ale pořád lepší než rozbít okno. Jinou věcí je, že tento způsob nemusí být u řady aut funkční.
Video bylo natočeno z USA, kde platí trochu jiná pravidla pro homologaci a kdokoli ve voze musí mít vždy možnost dostat se z něj. V Evropě to nutné není, a tak řada aut používá tzv. deadlock, tedy řešení, kdy auto zamčené zvenčí nejde otevřít zevnitř. Zkuste si to třeba ve starších autech koncernu VW bez keylessu - když zamknete uvnitř vůz tlačítkem na palubce, středovém tunelu nebo na dveřích, otevřete jej kličkou. Když jej zamknete zevnitř klíčem, klička není funkční. Existují ovšem i vozy, které v rámci unifikace dovolují odemčení zevnitř bez ohledu na kontinent, a ty proti tomuto relativně jednoduchému, klasickému způsobu otevření imunní nebudou.



Hyundai Elantra AD není žádné staré auto, ale ještě před dvěma roky nově prodávaný vůz. Přesto jej lze násilně-nenásilně otevřít jako Škodu Favorit. Ilustrační foto: Hyundai
Zdroj: ViralHog@Youtube
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Motor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
před 3 hodinamiVolbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před 4 hodinamiSpalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
před 6 hodinamiOpuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
před 7 hodinamiDnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva