Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta

Žádné zneužití bezklíčového vstupu ani jiné moderní vychytávky. Jen mechanické pomůcky stačily přivolanému řidič odtahovky, aby vysvobodil klíč, který si majitel zabouchl uvnitř.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta

20.1.2021 | Petr Miler

Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta

/

Foto: Hyundai

Žádné zneužití bezklíčového vstupu ani jiné moderní vychytávky. Jen mechanické pomůcky stačily přivolanému řidič odtahovky, aby vysvobodil klíč, který si majitel zabouchl uvnitř.

Auta se kradla, kradou a krást budou, pokud ale v posledních letech přišla řeč na toto téma, obvykle šlo o moderní vozy vybavené systémem bezklíčového vstupu a startu. Je to logické, neboť nejhodnotnější jsou pro zloděje novější auta resp. díly z nich, bezklíčový vstup je snadno a rychle otevře skoro každému a „lepších” moderních modelů nevybavených takovým systémem je minimum. Ve stínu zmíněného se tedy tak trochu zapomnělo na tradiční zlodějské „řemeslo” spočívající v nějaké formě „vyháčkování” dveří.

Mrtvá větev evoluce? Ne tak docela, jak ukazuje video níže. Na něm naštěstí nevidíme zloděje, ale řidiče asistenční služby, kterého si přivolal na pomoc majitel Hyundai Elantra generace AD. Tedy přímo u nás neprodávaného, ale jinak i v Evropě do roku 2018 nabízeného vozu. Jde o moderní automobil, který v tomto konkrétním případě nebyl vybaven bezklíčovým vstupem, člověk by ale čekal, že takové auto bude proti klasickým formám násilného otevření imunní. Ale není.

Pro šoféra odtahovky je se správným vybavením dílem sekund vůz otevřít. Použije jakousi nafukovací plošku, kterou strčí mezi rám dveří a sloupek B a mezi oběma částmi vozu vytvoří menší prostor. Do toho pak strčí trubičku, se kterou uvnitř něco udělá, pravděpodobné zatáhne za kličku vnitřního ovládání zámku dveří. A voila, vůz je otevřen. Pravda, spustí se alarm, ten ale majitel za pomoci znovu získaného klíče rychle deaktivuje.

Jak vidno, i s moderními auty se lze takto vypořádat, jen jsou tu dvě úskalí. Nejsme si jisti, jak moc tohle dělá dobře samotným dveřím či jejich usazení, může to napáchat škody, které následně bude nutné eliminovat. Ale pořád lepší než rozbít okno. Jinou věcí je, že tento způsob nemusí být u řady aut funkční.

Video bylo natočeno z USA, kde platí trochu jiná pravidla pro homologaci a kdokoli ve voze musí mít vždy možnost dostat se z něj. V Evropě to nutné není, a tak řada aut používá tzv. deadlock, tedy řešení, kdy auto zamčené zvenčí nejde otevřít zevnitř. Zkuste si to třeba ve starších autech koncernu VW bez keylessu - když zamknete uvnitř vůz tlačítkem na palubce, středovém tunelu nebo na dveřích, otevřete jej kličkou. Když jej zamknete zevnitř klíčem, klička není funkční. Existují ovšem i vozy, které v rámci unifikace dovolují odemčení zevnitř bez ohledu na kontinent, a ty proti tomuto relativně jednoduchému, klasickému způsobu otevření imunní nebudou.


Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta - 1 - Hyundai Elanta AD 2018 ilu 01Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta - 2 - Hyundai Elanta AD 2018 ilu 02Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta - 3 - Hyundai Elanta AD 2018 ilu 03
Hyundai Elantra AD není žádné staré auto, ale ještě před dvěma roky nově prodávaný vůz. Přesto jej lze násilně-nenásilně otevřít jako Škodu Favorit. Ilustrační foto: Hyundai

Zdroj: ViralHog@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.