Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rolls-Royce Drophead Coupe od Pininfariny: prapodivné retro za 44 milionů
12.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O italsko-britské kreaci se neví vůbec nic s výjimkou ceny. Ve srovnání s předchozím Hyperionem jí ovšem zůstala zadní sedadla.
Karosárna Pininfarina je spjata především s modely Ferrari. To ovšem není překážkou na cestě k řadě dalších spojenectví, mezi něž se počítá i spolupráce s automobilkou Rolls-Royce a jejími zákazníky. S Brity přitom Italové začali spolupracovat již šest let po druhé světové válce, kdy se na světlo světa dostalo na zakázku postavené kupé Silver Dawn. Od té doby jsme mohli přivítat celou řadu výjimečných vozů, přičemž takový kabriolet Bentley Azure (nesmíme zapomínat, že před koupí Volkswagenem spadala tato značka pod Rolls-Royce) se v karosárně Pininfariny dokonce vyráběl.
S příchodem nového milénia se však zdá, že jakákoliv snaha o italskou individualizaci pýchy britského automobilového průmyslu končí špatně. Poprvé se tak stalo s vozem zvaným Hyperion, na jehož styl bychom si přitom rozhodně nemohli stěžovat. To však nebyl případ jeho majitele Rolanda Halla, který se dvoumístného kabrioletu rozhodl zbavit. Toto zapovězení se však zřejmě stalo i prokletím, neboť Hyperion od té doby jen mění adresy showroomů, snižuje svou cenu (momentálně 3 miliony Eur/75 milionů Kč) a marně vyhlíží nového řidiče.
Druhá italsko-britská spolupráce (opětovně založená na modelu Phantom Drophead Coupe) se tak ve světle výše zmíněného jeví jako naprosté vyhazování peněz. Čímž nemáme na mysli fakt, že si oproti předchozí kreaci zachovala všechna čtyři sedadla. Nový Pininfarinův projekt ale postrádá eleganci Hyperionu, přestože se inspiroval modely Rolls-Royce z 30. let minulého století. Tedy ze zlatého období automobilového designu. Navzdory tomu podle webu Luxury4Play, jehož člen pořídil oba dva snímky, stál 2,3 milionu dolarů (43,7 mil. Kč).
Vzhled je samozřejmě vždy záležitostí osobního vkusu, přesto se nám ale nákladná transformace z britského křižníku na německy vzhlížející kabriolet (nebude takto zezadu vypadat chystaný Mercedes S Cabrio?) nezamlouvá. Se zalíbením v oku se tak dá pohlédnout snad jen na boční žraločí žábry nebo náznak předních klenutých blatníků. To je ale za 44 milionů docela málo...



Nová úprava karosárny Pininfarina pro Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe není tak elegantní jako původní Hyperion
Zdroj: Luxury4Play
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
Tenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
před 8 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před 10 hodinamiMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 11 hodinamiČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva