Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rolls-Royce Phantom slaví desetileté výročí, nástupce dorazí až v roce 2016
4.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Původně byl britskému křižníku kvůli jeho stylu prorokován špatný osud. Stal se pravý opak a denně vznikne několik exemplářů.
Obdobný úspěch asi před rokem 2003 málokdo předvídal, zvláště pak, když se z mnoha stran ozývala silná kritika designu v pořadí již sedmého Rolls-Royce Phantom. Jenže limuzína známá svou pozorností pro detail dokázala prorazit. Díky ní tak automobilka dosahuje prodejních rekordů, kdy jen během jediného roku si celebrity a královské rodiny odeberou více kusů, než kolik jich udal Maybach za celou svou novodobou historii.
S navyšujícím se odbytem - a také rozšiřováním nabídky z jednoho na šest modelů ve dvou řadách - musel Rolls-Royce navýšit i své výrobní kapacity. Původně totiž na produkci Phantomu pracovalo méně než 400 zaměstnanců, jimž se povedlo smontovat jeden vůz denně. Nyní však na vlajkové lodi značky, a také na modelu Ghost, pracuje na 1 400 lidí, kterým se daří během 24 hodin vyrábět na 20 exemplářů.
Zajímavé přitom je, že v průběhu desetileté výroby dostal Phantom jen jednu výraznou modernizaci, vloni se na ženevském autosalonu představila Series II. Při tom i zůstane, do roku 2016, kdy dorazí zcela nový model, Rolls-Royce nic dalšího, s výjimkou lehkých úprav, nechystá.
Samozřejmostí je zachování špičkového řemeslného zpracování, které zahrnuje třeba nanášení úzké zlaté linky podél celého obvodu karoserie štětečkem z veverčích chloupků (důvodem je fakt, že jsou nejjemnější). Tedy jeden z prvků, jimiž Rolls-Royce prezentoval model Phantom vůbec prvnímu zákazníkovi 1. ledna 2003 jednu minutu po poledni.







Rolls-Royce Phantom se vyrábí již od roku 2003. Loni dostal první výraznou modernizaci, která byla pojmenována Series II
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva