Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
S offroady za miliony umí správně zacházet jen na východě, takto trápili ten nejdrsnější
26.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Většina majitelů těchto aut v životě nezkusí ani pořádně vyjet mimo cestu. Ne na východě, tam se toho nebojí ani s Mercedesem za 6 milionů.
Dnes už nevyráběný Mercedes G 500 4x4^2 byl světu představen skoro před třemi léty. Podle automobilky směřoval k rychlému překonávání drsného terénu, čemuž odpovídal i charakter prvního oficiálního videa. Propagační snímek, natočený v horách v Chile, kde není nouze o hluboké řeky, velké kameny, štěrkové svahy a nezpevněné cesty, ukazuje G 500 řádící ve vysokém tempu. Někdy dokonce jezdí i dveřmi napřed, aby ukázalo, že je skutečně sporťákem mezi off-roady, jak jej automobilka prezentuje.
Na jedné nerovnosti se třítunový obr dokonce odlepí od země na důkaz, že to s rychlostí v terénu myslí vážně. Jeho teritorium má být daleko vzdálené městu, civilizaci, sklu a betonu. Nemůžeme brát smrtelně vážně vše, co nám automobilka podstrčí, i z technické podstaty vozu je ale zřejmé, že se G 500 nejlépe cítí v členité volné krajině, ne zavřené kdesi na Václavském náměstí.
Realita je ale taková, že i tento extrémní off-roadový stroj naprostá většina majitelů používá jen na silnicích. Ne však všude. Existují i méně civilizovaná místa, kde na jednu stranu existují lidé mající dost peněz, aby si takové auto mohli dovolit, na tu druhou je tam dost divoké přírody, ve které lze možnosti takového vozu opravdu využít a zároveň není její ochrana na takové úrovni, aby někomu vadilo, že se někdo s off-roadem prohání po lese. Pokud se ptáte, kde to je, dodáváme, že se přesouváme na Ukrajinu, kde bylo natočeno přiložené video.
Snad jen na východ od našich hranic lze najít místa s přírodou podobnou té naší (řádění v dunách je přece jen něco jiného), na kterých můžeme někoho spatřit dostávat ze strojů jako G 500 4x4^2 maximum. Na záběrech vidíme zasněženou lesní cestu, která je od těžké techniky zničená a rozježděná natolik, že je plná hlubokých příkopů plných vody. Tudy by člověk sotva prošel pěšky a jakékoli moderní SUV by tu kapitulovalo na první překážce. Pro extrémní Géčko ale není ani takový terén velký problém, Mercedes za asi 6 milionů korun pomalu ani nehne brvou a terénem projede jako nůž máslem.
Připomeňme, že G 500 4x4^2 má pochopitelně pohon všech kol, který zajišťují tři mechanické diferenciály, samotná kola jsou pak zavěšena s pomocí portálových náprav a dvojici tlumičů s dvěma pružinami pro každé kolo, z nichž jeden celek je konvenční a tuhost druhého je elektronicky nastavitelná v několika úrovních. To jsou všechny předpoklady k překonávání téměř neprůjezdných cest. Terénní monstrum má světlou výškou 45 centimetrů, brodivostí 1 metr, nájezdové úhly 52° vpředu a 54° vzadu. A navrch přeplňovaný zážehový osmiválec se zdvihovým objemem 4 litry a výkonem 310 kW (422 koní). Je někdo, komu toto monstrum není při správném využití sympatické?










Teprve při podobném využití je patrné, co stroje jako Mercedes G 500 4x4^2 dovedou. Škoda, že jsou k tomu využívány tak málo...
Představení G 500 v oficiálním videu z Chile
Zdroj: Mercedes-Benz Maybach Fans@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před hodinouMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 2 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan