Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
S offroady za miliony umí správně zacházet jen na východě, takto trápili ten nejdrsnější
26.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Většina majitelů těchto aut v životě nezkusí ani pořádně vyjet mimo cestu. Ne na východě, tam se toho nebojí ani s Mercedesem za 6 milionů.
Dnes už nevyráběný Mercedes G 500 4x4^2 byl světu představen skoro před třemi léty. Podle automobilky směřoval k rychlému překonávání drsného terénu, čemuž odpovídal i charakter prvního oficiálního videa. Propagační snímek, natočený v horách v Chile, kde není nouze o hluboké řeky, velké kameny, štěrkové svahy a nezpevněné cesty, ukazuje G 500 řádící ve vysokém tempu. Někdy dokonce jezdí i dveřmi napřed, aby ukázalo, že je skutečně sporťákem mezi off-roady, jak jej automobilka prezentuje.
Na jedné nerovnosti se třítunový obr dokonce odlepí od země na důkaz, že to s rychlostí v terénu myslí vážně. Jeho teritorium má být daleko vzdálené městu, civilizaci, sklu a betonu. Nemůžeme brát smrtelně vážně vše, co nám automobilka podstrčí, i z technické podstaty vozu je ale zřejmé, že se G 500 nejlépe cítí v členité volné krajině, ne zavřené kdesi na Václavském náměstí.
Realita je ale taková, že i tento extrémní off-roadový stroj naprostá většina majitelů používá jen na silnicích. Ne však všude. Existují i méně civilizovaná místa, kde na jednu stranu existují lidé mající dost peněz, aby si takové auto mohli dovolit, na tu druhou je tam dost divoké přírody, ve které lze možnosti takového vozu opravdu využít a zároveň není její ochrana na takové úrovni, aby někomu vadilo, že se někdo s off-roadem prohání po lese. Pokud se ptáte, kde to je, dodáváme, že se přesouváme na Ukrajinu, kde bylo natočeno přiložené video.
Snad jen na východ od našich hranic lze najít místa s přírodou podobnou té naší (řádění v dunách je přece jen něco jiného), na kterých můžeme někoho spatřit dostávat ze strojů jako G 500 4x4^2 maximum. Na záběrech vidíme zasněženou lesní cestu, která je od těžké techniky zničená a rozježděná natolik, že je plná hlubokých příkopů plných vody. Tudy by člověk sotva prošel pěšky a jakékoli moderní SUV by tu kapitulovalo na první překážce. Pro extrémní Géčko ale není ani takový terén velký problém, Mercedes za asi 6 milionů korun pomalu ani nehne brvou a terénem projede jako nůž máslem.
Připomeňme, že G 500 4x4^2 má pochopitelně pohon všech kol, který zajišťují tři mechanické diferenciály, samotná kola jsou pak zavěšena s pomocí portálových náprav a dvojici tlumičů s dvěma pružinami pro každé kolo, z nichž jeden celek je konvenční a tuhost druhého je elektronicky nastavitelná v několika úrovních. To jsou všechny předpoklady k překonávání téměř neprůjezdných cest. Terénní monstrum má světlou výškou 45 centimetrů, brodivostí 1 metr, nájezdové úhly 52° vpředu a 54° vzadu. A navrch přeplňovaný zážehový osmiválec se zdvihovým objemem 4 litry a výkonem 310 kW (422 koní). Je někdo, komu toto monstrum není při správném využití sympatické?










Teprve při podobném využití je patrné, co stroje jako Mercedes G 500 4x4^2 dovedou. Škoda, že jsou k tomu využívány tak málo...
Představení G 500 v oficiálním videu z Chile
Zdroj: Mercedes-Benz Maybach Fans@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
