Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sedm mohutných náklaďáků s diesely až 13,0 si to rozdalo ve sprintu na letišti, něco takového se nevídá
3.2.2022 | Petr Prokopec
Tahle auta byla stvořena pro leccos, jen ne pro sprinterská klání. Přes silné motory pod kapotou to skutečně nejsou žádní rychlíci, jejich srovnání je ale zábavnější, než by se mohlo na první pohled zdát.
Říká se, že v každém dospělém muži dříme malé dítě. A při pohledu na nejnovější srovnávací test britského webu Carwow s tím musíme souhlasit. Zpočátku se totiž může zdát, že souboj sedmi různých náklaďáků bude naprostou nudou. Už jen proto, že podobná mnohatunová monstra potkáváme na silnicích dnes a denně, přičemž závratnou dynamikou rozhodně neoplývají. Jenže abychom pravdu řekli, při závodě na čtvrtmíli bychom chtěli řídit spíše je než další supersport, který vlastně již nemá čím překvapit.
Jednotlivé vozy vám nebudeme dopodrobna představovat, to necháme na jejich majiteli Danielovi ze společnosti Ashville Aggregate. Nicméně zmíníme, že hned tři náklaďáky dostaly do vínku 13litrový dieselový motor. Ten by svou velikostí nejspíše zastínil i takový Smart ForTwo, přičemž v závislosti na typu produkuje 410 až 500 koní. To rozhodně není zanedbatelný výkon, nicméně je třeba dodat, že spárován může být klidně i se 40 tunami hmotnosti. V případě poměru koní a kil tak již čísla příliš okouzlující nejsou, stejně jako neoslní litrový výkon.
Nic z toho pochopitelně tyto vozy nemají v popisu práce, místo toho se starají o odvoz sutě, převoz stavebního materiálu či dovážku betonu. Bez nich by tedy nevznikla řada domů. Velmi by nás zajímalo, jak by tyto náklaďáky fungovaly s elektrickým pohonem, na takové srovnání si nicméně budeme muset ještě hezkých pár let počkat, přeci jen vývoj bateriových či vodíkových náklaďáků je prozatím spíše v plenkách.
Podívejte se tedy sami nyní na to, jak si vedou ve vzájemném klání dieselové stroje, je to napínavější klání, než se může zdát. Závod nakonec vyhrál Mat Watson sedící za volantem Scanie P410, která díky 13litrovému dieselu a 410 koním zvládla čtvrtmíli za 27,5 sekundy. Nejpomalejší pak byla betonová míchačka disponující tímtéž motorem, jen naladěným na 450 koní, která cíle dosáhla za 32,1 sekundy. Příliš velký rozdíl tedy mezi „sedmi užitečnými“ nebyl, na rozdíl od pružného zrychlení. Totéž platí také o testu brzdění, který ale navzdory mnoha tunám dokáže překvapit.



Do netradičního souboje britského Carwow se zapojila i Scania R500 s 500koňovým šestiválcovým dieselem o 13 litrech objemu. Rychlejší byl ale nakonec lehčí model R410 s tímtéž motorem naladěným na 410 koní. Ilustrační foto: Scania
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 11 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva