Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem

V tuto chvíli na světě neexistuje sériově vyráběné auto se silniční homologací, které by disponovalo větším výkonem. Nový pětilitrový osmiválec twin-turbo s 1 625 koňmi umí ohromit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem

21.12.2019 | Petr Prokopec

Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V tuto chvíli na světě neexistuje sériově vyráběné auto se silniční homologací, které by disponovalo větším výkonem. Nový pětilitrový osmiválec twin-turbo s 1 625 koňmi umí ohromit.

Novinka Koenigseggu spatřila světlo světa na letošním ženevském autosalonu. Švédové přitom oznámili, že Jesko vznikne ve 125 exemplářích, z nichž každý bude startovat na 64 milionech korun. Ani taková astronomická suma však neodradila zájemce, a ještě před koncem motor show tak byla veškerá produkce vyprodána. Koenigsegg přitom uvedl, že první exempláře zamíří k zákazníků zkraje příštího roku, a jak nyní demonstroval sám šéf automobilky, na zbytečné odklady zjevně nedojde.

Christian von Koenigsegg na novém videu novinku poprvé protáhl a pochlubil se zejména zvukem, který produkuje. Dle vysokootáčkového jekotu by se přitom mohlo zdát, že pod kapotou dříme agregát s malým objemem, nicméně realita je o trochu jiná. Zadní kola švédské novinky totiž roztáčí pětilitrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 1 298 koní při spalování běžného benzinu, respektive 1 625 koní při naplnění nádrže biopalivem E85.

Tento výkon je spárován s hmotností 1 420 kilogramů, přičemž jeho přenos dostala na starosti devítistupňová automatická převodovka. Ta umožňuje běžné sekvenční řazení, stejně jako je možné sestoupit hned o několik stupňů níže. Očekávat tedy lze působivou jízdní dynamiku, v tomto ohledu však prozatím nebyla publikována žádná data. Nicméně Koenigsegg uvedl, že obří zadní křídlo při rychlosti 275 km/h generuje rovných 1 000 kg přítlaku.

Švédové zároveň uvedli, že kromě standardního provedení vyrukují ještě se speciální variantou, která bude zvládat minimálně 300 mil v hodině, tedy 483 km/h. Kdy se jí ovšem dočkáme, to prozatím není jisté. Každopádně, zájemci se již nyní musí obrnit trpělivostí, a to i za předpokladu, že již složili zálohu. Automobilka totiž počítá s výrobou maximálně 50 kusů ročně, poslední exemplář tedy sjede z linek v roce 2022.


Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 1 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 01Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 2 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 02Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 3 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 03Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 4 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 04Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 5 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 05Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 6 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 06Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 7 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 07Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 8 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 08
Christina von Koenigsegg poprvé představil nové Jesko v pohybu a nedá se říci, že by nezaujal

Zdroj: LAOC Exotics@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.