Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem

V tuto chvíli na světě neexistuje sériově vyráběné auto se silniční homologací, které by disponovalo větším výkonem. Nový pětilitrový osmiválec twin-turbo s 1 625 koňmi umí ohromit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem

21.12.2019 | Petr Prokopec

Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V tuto chvíli na světě neexistuje sériově vyráběné auto se silniční homologací, které by disponovalo větším výkonem. Nový pětilitrový osmiválec twin-turbo s 1 625 koňmi umí ohromit.

Novinka Koenigseggu spatřila světlo světa na letošním ženevském autosalonu. Švédové přitom oznámili, že Jesko vznikne ve 125 exemplářích, z nichž každý bude startovat na 64 milionech korun. Ani taková astronomická suma však neodradila zájemce, a ještě před koncem motor show tak byla veškerá produkce vyprodána. Koenigsegg přitom uvedl, že první exempláře zamíří k zákazníků zkraje příštího roku, a jak nyní demonstroval sám šéf automobilky, na zbytečné odklady zjevně nedojde.

Christian von Koenigsegg na novém videu novinku poprvé protáhl a pochlubil se zejména zvukem, který produkuje. Dle vysokootáčkového jekotu by se přitom mohlo zdát, že pod kapotou dříme agregát s malým objemem, nicméně realita je o trochu jiná. Zadní kola švédské novinky totiž roztáčí pětilitrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 1 298 koní při spalování běžného benzinu, respektive 1 625 koní při naplnění nádrže biopalivem E85.

Tento výkon je spárován s hmotností 1 420 kilogramů, přičemž jeho přenos dostala na starosti devítistupňová automatická převodovka. Ta umožňuje běžné sekvenční řazení, stejně jako je možné sestoupit hned o několik stupňů níže. Očekávat tedy lze působivou jízdní dynamiku, v tomto ohledu však prozatím nebyla publikována žádná data. Nicméně Koenigsegg uvedl, že obří zadní křídlo při rychlosti 275 km/h generuje rovných 1 000 kg přítlaku.

Švédové zároveň uvedli, že kromě standardního provedení vyrukují ještě se speciální variantou, která bude zvládat minimálně 300 mil v hodině, tedy 483 km/h. Kdy se jí ovšem dočkáme, to prozatím není jisté. Každopádně, zájemci se již nyní musí obrnit trpělivostí, a to i za předpokladu, že již složili zálohu. Automobilka totiž počítá s výrobou maximálně 50 kusů ročně, poslední exemplář tedy sjede z linek v roce 2022.


Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 1 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 01Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 2 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 02Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 3 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 03Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 4 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 04Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 5 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 05Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 6 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 06Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 7 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 07Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem - 8 - Koenigsegg Jesko 2019 novy videoscreen 08
Christina von Koenigsegg poprvé představil nové Jesko v pohybu a nedá se říci, že by nezaujal

Zdroj: LAOC Exotics@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše