Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Bugatti poprvé ukázal úplně nový model s motorem V16, nečekejte nic pro slabé povahy
12.3.2024 | Petr Prokopec
Z úchvatného motoru novinky už jsme mohli okusit dost, teď nám Mate Rimac poprvé ukazuje i samotný, zatím nepojmenovaný vůz. Zůstává pod plachtou, jinak je ale zjevně hotový.
Na převzetí značky Bugatti koncernem Volkswagen došlo v roce 1998. Od té doby přišly na svět pouze dva sériové modely, Veyron a Chiron, byť automobilka z Molsheimu nabídla i řadu jejich derivátů. Ve všech případech se nicméně o pohon staral čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16. Ten zpočátku produkoval 1 001 koní, postupem času však jeho výkon vzrostl přes 1 200 a 1 500 až na 1 600 koní. A v případě konceptu Bolide měl dokonce 1 850 kobyl, nicméně produkční verze této speciality nakonec až tak daleko s výkonem nezajde.
Ve finále je možná i dobře, že Bugatti bylo dosud zdrženlivější. O to víc francouzská značka může oslnit se svým „třetím mušketýrem“. Letos v červnu se totiž veřejnost dočká odhalení zcela nového vozu, který přepřahá na zbrusu nové pohonné ústrojí. Znovu u toho pak sice bude šestnáct válců, nicméně ty budou usazeny jen ve dvou řadách proti sobě, nikoli ve čtyřech. Přeplňování pak znovu dorazit nemá, místo toho bude spalovací jednotka doplněna hybridní technikou.
I když zámožná klientela značky už nové Bugatti viděla, my se zatím musíme spokojit s tím, co nám ukázal šéf značky Mate Rimac na Instagramu. Ten zveřejnil záběry auta schovaného pod plachtou patrně právě na jedné z prezentací pro zákazníky, i přes ní je ale patrné, že ani tento vůz nebude ničím pro slabé povahy. O technických detailech se zatím spíše spekuluje. Pokud se nicméně potvrdí dosavadní zvěsti, pak všechna čtyři kola bude roztáčet 8,3litrová atmosférická jednotka produkující tisíc koní, zatímco další tisícovku přihodí trojice elektromotorů. Novinka tak minimálně během prvního sprintu bude rychlejší než Chiron. Jak tomu bude při druhém, již záleží na bateriích.
Dá se nicméně předpokládat, že limity vozu většina klientů stejně nepozná, protože jej kupci sotvakdy vytáhnou z garáže. Produkce by totiž měla být ještě limitovanější než u předchozích dvou aut, vzniknout má jen 250 kusů. V důsledku toho poletí nahoru i cena, startovat se má někde v rozmezí 3,5 a 5 milionů Eur (cca 88,6 až 126,6 milionu korun). Přesto má být většina aut již rozebrána, červnový veřejný debut tak možná bude už jen formalitou.



Nové pohonné ústrojí třetího novodobého Bugatti má disponovat výkonem okolo 2 000 koní. Zákazníky toto stádo může vyjít i na více než 100 milionů korun. Přesto má být prakticky již celá produkce rozebrána. Foto: Bugatti
Zdroje: Mate Rimac@Instagram, Bugatti
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 5 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 8 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 9 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 11 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva