Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Dacie bude nový CEO Lady, má ji vrátit ruskou dominanci
16.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novým šéfem ruské značky se stává Nicolas Maure. Na jeho dosavadním postu jej vystřídá Yves Caracatzanis, který si v minulosti tykal s prototypy aliance.
Lamborghini není jedinou automobilkou, ve které letos dochází k nemalému zemětřesení. Změny se odehrávají také na vedoucích postech aliance Renault-Nissan, i když nemají přímou souvislost s francouzskou či japonskou značkou. Místo toho je v centru dění Lada, z jejíhož čela odchází Bo Andersson. Toho nově nahradí Nicolas Maure, který doposud šéfoval rumunské Dacii. Post švédského manažera přitom zaujme od 4. dubna, jako teprve druhý cizinec ve vedení značky.
Maure ještě před příchodem do Dacie působil jako viceprezident pro globální výrobu Renaultu a také jako viceprezident divize pohonných ústrojí aliance. K francouzské automobilce se připojil v roce 2000, již v té době však měl za sebou úspěšnou kariéru u subdodavatelských společností Faurecia a Valeo. přitom bude mít na bedrech nemalý tlak, neboť vedení doufá, že pod jeho nadvládou bude znovuvzkříšena dominance Lady na ruském trhu.
Jeho post u Dacie pak zastane Yves Caracatzanis, který figuruje na výplatní listině Renaultu dokonce již od roku 1992. V té době zastával pozici šéfa logistických operací, posléze však převzal velení v továrně Flins nebo v oddělení laků. Deset let po svém nástupu měl již na starosti divizi zaměřenou na kontrolu kvality, o tři roky později pak byl jmenován videprezidentem pro vývoj prototypů.
Kromě toho se Caracatzanis podílel také na vytvoření řetězce dodavatelů, přičemž těmto operacím dosud také šéfoval. Nyní se tedy přesouvá na nový post, což je s ohledem na jeho předchozí zkušenosti zejména u prototypů více než logické. I Dacia by se totiž měla začít profilovat v nových technologiích, mezi něž patří hybridní systémy či autonomní řízení. Tak uvidíme, jak vše dopadne.
Nicolaus Maure, dosavadní šéf Dacie, nyní bude novým CEO ruské Lady...
...zatímco na jeho stávající místo zasedne Yves Caracatzani, jehož rozmanitá kariéra u Renaultu odstartovala v roce 1992
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch