Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sériové BMW 1 Sedan F52 bude jinak vypadat jen stěží (ilustrace)
23.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka značky dorazí na platformě UKL s pohonem předních či všech čtyř kol. Pod kapotou pak bude možné hledat tříválce nebo čtyřválce.
Mnichovská automobilka na sklonku minulého týdne představila na čínské Guangzhou Motor Show nový koncept kompaktního sedanu, který je přímým předobrazem produkčního modelu s kódovým označením F52. Dočkat bychom se jej měli v příštím roce, na design si ovšem můžeme posvítit již nyní. Na světě je totiž nová ilustrace sériového provedení, která vychází ze zmiňované studie. Ve srovnání s ní tu máme méně chromu na čelní masce či méně futuristicky vypadající světlomety a zpětná zrcátka.
Kromě toho dorazily také standardní kliky dveří a menší kola s odlišným designem a pneumatikami o vyšším profilu. Zbytek ale již zůstal zachován, přičemž podle nás to se skutečností nebude jiné. Příští BMW 1 Sedan má tak nakročeno k opravdu sportovnímu vzhledu, který ale bohužel již nedoplní tradiční mnichovské finesy, tedy atmosférický benzinový řadový šestiválec a pohon zadních kol. Místo toho dorazí platforma UKL, se kterou je spojena poháněná přední náprava.
S vyššími úrovněmi výbavy bude k dispozici také systém xDrive nebo přeplňované čtyřválce, který nejspíše nabídnou maximálně 231 koní. To sice není nízká hodnota, nějak extrémně závratná ale rovněž ne. To ale nejspíše vadit nebude, od ryzího sportování je tu BMW M2 Coupe. Řada 1 Sedan se místo toho zaměří spíše na praktičnost, která bude alespoň po stránce papírové vlastní hlavně základním modelům osazeným tříválcovými pohonnými jednotkami.
V případě podvozku mnichovská automobilka počítá s předními vzpěrami McPherson a víceprvkovou nápravou vzadu, interiér pak bude do značné míry opisovat u výše zmiňovaného kupé. Tedy alespoň v rámci architektury, odlišné budou dekorace a čalounění. Po stránce cenové by novinka mohla startovat někde okolo 600 tisíc korun stejně jako třídveřový a pětidveřový hatchback.

Z chystaného jedničkového sedanu BMW něco jiného opravdu vykouzlí jen obtížně
Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva