Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda
7.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fabia RS, Rapid RS či Superb RS se v nejbližší budoucnosti realitou nestanou. Na ně i zbytek flotily čekají leda „rychlé plasty”.
Pokud se pozorně zadíváte na nabídku mladoboleslavské automobilky, pak u každého modelu najdete celou řadu výbav a variací. Existuje však jedna výjimka potvrzující pravidlo, a to je označení RS. S tímto logem je dnes spojena pouze Škoda Octavia, a tak to prozatím i zůstane. Zdroje zevnitř automobilky totiž tvrdí, že pro dohlednou budoucnost se žádný ryze sportovní model nechystá. A to přesto, že stávající Octavia RS se na prodejích celé řady podílí 10 procenty, tedy dvojnásobným množstvím vůči předchůdci a lze tedy jen těžko prohlásit, že by zákazníci české automobilky o takové modely nestáli.
Není tedy nemístné předpokládat, že Škoda by našla dostatek zájemců minimálně o Fabii RS a Rapid RS, které by při své hmotnosti mohly být i s relativně skromnými motory (řekněme současné 1,4 TSI o 150 či více koních) velmi zajímavými deriváty za rozumné peníze. A uvážíme-li, jak velký podíl na prodejích Superbu měl u předchozí generace drahý V6, není nemístné tušit solidní potenciál i pro Superb RS. Jenže nic z toho bohužel prozatím nevznikne. Místo toho mohou tyto modely počítat s variantami typu SportLine či Monte Carlo, jejichž součástí jsou modifikované bodykity, větší litá kola nebo exkluzivní dekory a čalounění interiéru. Na výraznější úpravy podvozku či kupříkladu vyšší výkon v motorovém prostoru ale můžete rovnou zapomenout.
Litovat toho můžeme samozřejmě zejména v případě Škody Fabia, která by díky mateřskému Volkswagenu Polo GTI byla skutečně lákavým zbožím. Německý hatchback totiž díky faceliftu oproti minulosti výrazně posílil, když přepřáhnul z 1,4litrového motoru na 1,8litrový. Díky tomu výkon narostl na 192 koní, pročež se zrychlení z klidu na stovku odehraje za 6,7 sekundy. A to dokonce i s manuální převodovkou. Tohle by museli chtít i zákazníci Škody...









Škoda Octavia RS zůstane alespoň v nejbližší budoucnosti jediným sportovním modelem značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
před hodinou
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
před 3 hodinami
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 4 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
