Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda řekla víc ke svému dalšímu SUV. Prý nebude taková krabice jako Kodiaq
15.8.2018 | Petr Prokopec
SUV není nikdy dost, platí v dnešním automobilovém světě, a tak i Škoda přitopí pod koltem. Podle firemního designéra Karla Neumanna byl u další novinky kladen na eleganci.
V loňském roce Škoda představila koncepční SUV zvané Vision E, které bylo zajímavé hned ve dvou směrech. Tím prvním byl samozřejmě pohon, neboť vůz zamířil alternativním směrem a s koncernovou platformou MEB spároval dva elektromotory o souhrnném výkonu 306 koní. Dojezd byl vypočítán na 500 kilometrů, zatímco maximální rychlost končila metou 180 km/h. Pravda, na zalapání po dechu to sice nestačí, nicméně pro denní potřeby jde o dostačující dynamiku i akční rádius, třebaže v reálu bude jistě podstatně menší.
Dnes se ale zaměříme spíše na druhou oblast, na design. Vůz dostal do vínku zkosenou střešní linii, na níž navazuje výrazně se svažující záď. Tradovalo se, že koncept je předobrazem chystané Škody Kodiaq GT, nicméně tu jsme si nedávno mohli prohlédnout na prvních špionážních fotkách. A jak bylo patrné, držela se více stylu základního „medvěda“, než aby zamířila do kupátkoidních vod, ve kterých se proháněl Vision E.
Dáno je to tím, že Kodiaq GT je konceptem jen velmi lehce ovlivněn, více než to ale dává najevo svůj příbuzenský vztah s až sedmimístným SUV. Jak ovšem nově uvedl designér mladoboleslavské značky Karl Neumann, produkční Vision E nebude krabicí na kolech jako standardní Kodiaq. Dle něj „existují důvody, proč není tak hranatý“. Neumann totiž chtěl, aby SUV působilo elegantně a plavně. Zároveň však má těžit z praktičnosti spojené s tímto segmentem.
Na první pohled by se mohlo zdát, že nemalou eleganci danou splývavými tvary nelze z kombinovat s dostatkem místa v kabině i zavazadelníku. Nicméně právě to umožní zástavba elektrického ústrojí, které je méně náročné na prostor. Máme zde tedy budoucí prodejní hit? Spíše s tím nepočítáme, a to už kvůli výše zmíněnému. Elektromotory sice zaberou méně místa, především nezbytné akumulátory ale budou znamenat vyšší ceny. A ty budou pro řadu zákazníků Škody nepřekonatelným problémem.















































Produkční Škoda Vision E nebude krabicí na kolech, praktičnosti ale zůstane věrná
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější články
Ferrari zkouší uchlácholit zklamané investory tsunami prý ziskových novinek, rychle představí 20 nových modelů
před hodinouZákazník otočil hru. Tachometr auta, které prodal dealerovi, chytře stočil na desetinu skutečného nájezdu a kasíroval
před 3 hodinamiReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 4 hodinamiV Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
včeraTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.16. 22:19 - abgx1
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.16. 12:11 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch