Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda řekla víc ke svému dalšímu SUV. Prý nebude taková krabice jako Kodiaq
15.8.2018 | Petr Prokopec
SUV není nikdy dost, platí v dnešním automobilovém světě, a tak i Škoda přitopí pod koltem. Podle firemního designéra Karla Neumanna byl u další novinky kladen na eleganci.
V loňském roce Škoda představila koncepční SUV zvané Vision E, které bylo zajímavé hned ve dvou směrech. Tím prvním byl samozřejmě pohon, neboť vůz zamířil alternativním směrem a s koncernovou platformou MEB spároval dva elektromotory o souhrnném výkonu 306 koní. Dojezd byl vypočítán na 500 kilometrů, zatímco maximální rychlost končila metou 180 km/h. Pravda, na zalapání po dechu to sice nestačí, nicméně pro denní potřeby jde o dostačující dynamiku i akční rádius, třebaže v reálu bude jistě podstatně menší.
Dnes se ale zaměříme spíše na druhou oblast, na design. Vůz dostal do vínku zkosenou střešní linii, na níž navazuje výrazně se svažující záď. Tradovalo se, že koncept je předobrazem chystané Škody Kodiaq GT, nicméně tu jsme si nedávno mohli prohlédnout na prvních špionážních fotkách. A jak bylo patrné, držela se více stylu základního „medvěda“, než aby zamířila do kupátkoidních vod, ve kterých se proháněl Vision E.
Dáno je to tím, že Kodiaq GT je konceptem jen velmi lehce ovlivněn, více než to ale dává najevo svůj příbuzenský vztah s až sedmimístným SUV. Jak ovšem nově uvedl designér mladoboleslavské značky Karl Neumann, produkční Vision E nebude krabicí na kolech jako standardní Kodiaq. Dle něj „existují důvody, proč není tak hranatý“. Neumann totiž chtěl, aby SUV působilo elegantně a plavně. Zároveň však má těžit z praktičnosti spojené s tímto segmentem.
Na první pohled by se mohlo zdát, že nemalou eleganci danou splývavými tvary nelze z kombinovat s dostatkem místa v kabině i zavazadelníku. Nicméně právě to umožní zástavba elektrického ústrojí, které je méně náročné na prostor. Máme zde tedy budoucí prodejní hit? Spíše s tím nepočítáme, a to už kvůli výše zmíněnému. Elektromotory sice zaberou méně místa, především nezbytné akumulátory ale budou znamenat vyšší ceny. A ty budou pro řadu zákazníků Škody nepřekonatelným problémem.















































Produkční Škoda Vision E nebude krabicí na kolech, praktičnosti ale zůstane věrná
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 11 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva