Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Yeti L: prodloužená verze přistižena. Naroste o 60 mm, k mání ale bude jen v Číně
18.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodloužený rozvor je jedním ze základů úspěchu v Číně. Škoda Yeti ho zkombinuje se dvěma motory, dvěma převodovkami a pohonem předních či všech kol.
Pokud máte pocit, že koncern VW Group soustředí své operace na čínském trhu teprve v posledních letech, pak budete trochu překvapeni historií konsorcia Shanghai Volkswagen. To bylo založeno již v roce 1984, přičemž mezi jeho hlavní úkoly patří výroba modelů zaměřených speciálně na asijský trh. Prvních 16 let se přitom jednalo pouze o značku VW, od nového milénia a převzetí značky Škoda Auto pak nabídka konsorcia doznala rozšíření i o mladoboleslavské vozy.
Tím nejnovějším se na základě špionážních fotografií stane Škoda Yeti s rozvorem prodlouženým o 60 mm. Profitovat z tohoto nárůstu mají hlavně pasažéři na zadních sedadlech, což vůbec není neobvyklé. Na čínském trhu totiž můžeme nalézt mnoho modelů, které se oproti evropské specifikaci pyšní nárůstem dimenzí. Jen namátkou můžeme jmenovat třeba Audi A4L nebo konkurenční BMW 335Li.
Je ovšem otázkou, zda stejně jako tyto vozy bude i prodloužená verze Škody Yeti vozit papaláše. Nabídka motorů spíše naznačuje opak, k dispozici totiž budou pouze dvě benzinové pohonné jednotky. Čtyřválce 1,4 TSI a 1,8 TSI ovšem bude možné kombinovat jak s šestistupňovým manuálem, tak s převodovkou DSG. Stejně tak bude volitelný pohon předních nebo všech čtyř kol.
Dieselové motory se na čínském trhu nenabízí, tamní vláda je proti jejich zavádění. Očividně tak mají komunističtí pohlaváři více rozumu než celý Brusel dohromady. A jelikož Čína vlastní 10 % konsorcia Shanghai Volkswagen, nebude jistě ani prodloužená Škoda Yeti, jejíž ceny zřejmě odstartují na částce 140 000 čínských juanů (cca 434 000 Kč), výjimkou.
Při pohledu zvenčí není nárůst rozvoru o 60 mm takřka patrný, na čínském trhu se ale bude jednat o parametr, který úspěch Škody Yeti výrazně umocní
Zdroj: Auto Ifeng
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 2 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 5 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda