Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň

Jde ve všech případech o moderní modely, každý z nich je ale ukuchtěný podle docela jiného receptu. Po stránce dynamiky vítězí nepřekvapivě pohon všech kol a elektrická asistence, ale co v těchto autech zbylo z Ferrari?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň

4.2.2024 | Petr Miler

Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň

/

Foto: Ferrari

Jde ve všech případech o moderní modely, každý z nich je ale ukuchtěný podle docela jiného receptu. Po stránce dynamiky vítězí nepřekvapivě pohon všech kol a elektrická asistence, ale co v těchto autech zbylo z Ferrari?

Je to v těchto sférách trhu ne zcela obvyklý přístup, Ferrari ale v případě techniky svých aut nikdy nebylo příliš tradicionalistické. Ne snad, že by se nemělo čeho držet, i v dobách Enza Ferrariho ale nemělo problém vytáhnout jako s absolutní špičkou své nabídky s modelem F40, který místo tradičního motoru V12 bez turba vsadilo na dvakrát přeplňovaný osmiválec. Šlo prostě o výkon, o hmotnost, o rychlost, ne nutně o koncepci. Ani tak ale vozu nechyběl zajímavý zvukový projev.

V kontextu výše zmíněného tedy není divu, že Ferrari dnes nemá problém nabízet modely jako 296 GTB nebo SF90, které nejenže nemají atmosféricky plněný motor V12, ale k jednotkám V6 resp. V8 turbo přihazují ještě elektrický pohon, u SF90 dokonce takový, který pohání přední kola a vozu dopřává pohon 4x4. Z hlediska dynamiky jsou to schopné koncepce.

To je nakonec patrné i z posledního srovnání Mata Watsona z Carwow, který proti sobě postavil právě Ferrari 296 GTB a SF90. A k nim přibral ještě model 812 Superfast. Máme tu tedy hybridní přeplňovaný třílitrový šestiválec s 840 koňmi na zadních kolech, hybridní přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec plus dva elektromotory s 1 000 koní celkově na všech čtyřech kolech. A proti nim atmosféricky plněný 6,5 V12 s 800 koňmi na zadních kolech. Hmotnosti všech tří aut činí 1 470 kg, 1 570 kg a 1 744 kg, takže co se dá čekat po stránce dynamiky?

Tady vážně není co řešit, SF90 je o ligu výš než 296 GTB a to je o ligu výš než 812 Superfa(s)t. Výkon, koncepce, hmotnosti, to vše to naznačuje a souboje dopadnou přesně podle síťového grafu. Ale poslechněte si zvuk všech tří aut a sami se zeptejte, co vám přijde jako pravověrné Ferrari, navzdory zkraje zmíněnému. To jsou prostě dva vysavače a jedno Ferrari, zvukově je 812 v úplně jiné lize. A protože všechny tři vozy jsou rychlé jako čert tak či onak, dali bychom snad nejvíce přednost osmsetdvanáctce. Ale každému dle jeho gusta...


Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň - 1 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 02Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň - 2 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 04Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň - 3 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 06
Sprint Ferrari 296 GTB... Foto: Ferrari

Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň - 4 - Ferrari SF90 giallo pad prevoz ilu 01Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň - 5 - Ferrari SF90 giallo pad prevoz ilu 03Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň - 6 - Ferrari SF90 giallo pad prevoz ilu 04
...proti modelu SF90... Foto: Ferrari

Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň - 7 - Ferrari 812 Superfast stari lide 01Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň - 8 - Ferrari 812 Superfast stari lide 03Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň - 9 - Ferrari 812 Superfast stari lide 04
...a typu 812 Superfast je dynamicky „o ničem”, jinak dopadnout nemohl. Ale co zvuk? Foto: Ferrari

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše