Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň
4.2.2024 | Petr Miler
Jde ve všech případech o moderní modely, každý z nich je ale ukuchtěný podle docela jiného receptu. Po stránce dynamiky vítězí nepřekvapivě pohon všech kol a elektrická asistence, ale co v těchto autech zbylo z Ferrari?
Je to v těchto sférách trhu ne zcela obvyklý přístup, Ferrari ale v případě techniky svých aut nikdy nebylo příliš tradicionalistické. Ne snad, že by se nemělo čeho držet, i v dobách Enza Ferrariho ale nemělo problém vytáhnout jako s absolutní špičkou své nabídky s modelem F40, který místo tradičního motoru V12 bez turba vsadilo na dvakrát přeplňovaný osmiválec. Šlo prostě o výkon, o hmotnost, o rychlost, ne nutně o koncepci. Ani tak ale vozu nechyběl zajímavý zvukový projev.
V kontextu výše zmíněného tedy není divu, že Ferrari dnes nemá problém nabízet modely jako 296 GTB nebo SF90, které nejenže nemají atmosféricky plněný motor V12, ale k jednotkám V6 resp. V8 turbo přihazují ještě elektrický pohon, u SF90 dokonce takový, který pohání přední kola a vozu dopřává pohon 4x4. Z hlediska dynamiky jsou to schopné koncepce.
To je nakonec patrné i z posledního srovnání Mata Watsona z Carwow, který proti sobě postavil právě Ferrari 296 GTB a SF90. A k nim přibral ještě model 812 Superfast. Máme tu tedy hybridní přeplňovaný třílitrový šestiválec s 840 koňmi na zadních kolech, hybridní přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec plus dva elektromotory s 1 000 koní celkově na všech čtyřech kolech. A proti nim atmosféricky plněný 6,5 V12 s 800 koňmi na zadních kolech. Hmotnosti všech tří aut činí 1 470 kg, 1 570 kg a 1 744 kg, takže co se dá čekat po stránce dynamiky?
Tady vážně není co řešit, SF90 je o ligu výš než 296 GTB a to je o ligu výš než 812 Superfa(s)t. Výkon, koncepce, hmotnosti, to vše to naznačuje a souboje dopadnou přesně podle síťového grafu. Ale poslechněte si zvuk všech tří aut a sami se zeptejte, co vám přijde jako pravověrné Ferrari, navzdory zkraje zmíněnému. To jsou prostě dva vysavače a jedno Ferrari, zvukově je 812 v úplně jiné lize. A protože všechny tři vozy jsou rychlé jako čert tak či onak, dali bychom snad nejvíce přednost osmsetdvanáctce. Ale každému dle jeho gusta...
Sprint Ferrari 296 GTB... Foto: Ferrari
...proti modelu SF90... Foto: Ferrari
...a typu 812 Superfast je dynamicky „o ničem”, jinak dopadnout nemohl. Ale co zvuk? Foto: Ferrari
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 6 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 8 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 9 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 11 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:31 - Stepan
- Politický koutek 04.28. 21:24 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus