Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony
4.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Věříme, že se vám dnes nevede dobře, jak ale praví klasik, nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. A u tohoto mechanika bylo vážně zle.
Pokud jste automobilovým mechanikem, pak jistě víte, že oprava vozu nespočívá pouze v nahrazení některých komponentů či nahrání nového software. Vše je třeba následně ještě vyzkoušet a povětšinou se tak děje v běžném provozu, neboť málokterý servis má k dispozici zázemí s vlastní testovací tratí. Není na tom tedy nic špatného, existuje ale riziko, že se auto připlete k nějaké nehodě.
Může se tak stát i zaviněním někoho druhého, také k tomu ale může dojít vinou samotného řidiče, který nemusí být vždy připraven na specifické chování toho kterého auta. Zvláště u těch dražších, výkonnějších a rychlejších může dojít k politováníhodným situacím, které bohužel nastávají daleko častěji než jednou za 10 let. Ostatně mechanik opravující tento Wiesmann by mohl vyprávět...
Aktuálně máme k nehodě pouze velmi kusé informace, nicméně podle nich opravdu došlo na selhání lidského faktoru. Mechanik jednoduše sešlápl plynový pedál příliš razantně, což nebylo to pravé u auta s více jak 400 koňmi na zadních kolech a mokrou vozovkou pod nimi. Kupé MF4 GT se tedy rozhodlo, že namísto silnice vyrazí prozkoumat nejbližší příkop a přilehlé stromořadí.
Vypadá to, že vůz utrpěl hlavně v zadních partiích, stejně jako na levém boku. Motor uložený vpředu, kterým není nic jiného než přeplňovaný 4,4litrový osmiválec BMW naladěný na 407 koní a 600 Nm točivého momentu tak nejspíše bude v pořádku. Obdobně lze smýšlet o vpředu uložené šestistupňové automatické převodovce, kardan by ale již zásah dostat mohl, stejně jako diferenciál.
Jakkoliv se tedy nejspíše nebavíme o totálce, rozhodně nepůjde o levnou opravdu. Wiesmann totiž aktuálně již není mezi živými, firma v důsledku špatného finančního toku musela své operace v roce 2014 zabalit. To ve výsledku jen navýšilo hodnotu již existujících exemplářů, pročež jedno kupé bylo nedávno k mání za 124 750 Eur (cca 3,2 mil. Kč). Levná chyba to tedy jistě nebyla...






Prověření čerstvě opraveného Wiesmannu MF4 GT neskončilo zrovna k radosti majitele, mechanik jej totiž poslal mimo silnici
Foto: De Vries Media
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
První test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
před 2 hodinamiBílá vrána za miliardu: Jediná takto továrně lakovaná ikona Ferrari je na prodej, ani 999 milionů na ni vážně stačit nebude
před 4 hodinamiRozklad Lotusu pokračuje. Nový šéf po čtyřech měsících skončil, ten předchozí nevydržel ani rok
před 5 hodinamiVW bere svým autům poslední zbytky identity, tato novinka by mohla být skoro čímkoli v nabídce kohokoli
před 7 hodinamiElektrické fiasko dostalo po 17 měsících zásadně levnější spalovací šestiválec, aby ukončil jeho trápení. A V8 přijde též, přátelé
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 08.09. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.09. 09:24 - řidičBOB
- Politický koutek 08.08. 20:53 - jerry
- Onboard videa 08.08. 16:36 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.08. 10:00 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.08. 08:03 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.08. 00:48 - Truck Daškam
- Volkswagen obecne 08.07. 21:21 - Snowman000