Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong e-XIV 2012: čtrnáctka potřetí, tentokrát v menším
10.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Namísto slibované produkční verze nejmenšího crossoveru představí korejský SsangYong v pořadí už třetí variaci konceptu s označením XIV.
Automobilka SsangYong vystrčila růžky na nedávném moskevském autosalonu představením faceliftu letitého modelu Rexton v evropské specifikaci a náznakem, že by mohla na starý kontinent exportovat také poslední generaci limuzíny Chairman W. Záměr obohatit poměrně širokou nabídku SUV také čtyřdveřovým sedanem jistě možný je, ale poněkud větší šanci na úspěch dáváme kompaktnímu crosoveru připravovanému podle předlohy v podobě konceptů XIV-1 a XIV-2.
Měli jsme za to, že finální provedení nemůže být produkci vzdálené zase tak daleko, vždyť koncepty promenádují po výstavních molech v podstatě už rok. Navíc vedení firmy potvrdilo záměr rozjet sériovou výrobu a automobilka dokonce vypustila předběžné parametry předpokládaných motorizací, hmotnosti a dokonce spotřeby, což se u konceptů obvykle nedělá.
Pokud jste tedy byli zvědaví, co z návrhů SsangYongu vzejde, nebyli jste sami, Korejci však bezpochyby nemají ještě hotovo. Namísto dokončeného stroje odhalí na pařížském autosalonu již třetí verzi studie odlišující se tentokrát nikoli pořadovým číslem, nýbrž písmenem „e“.
Člověk nemusí být raketovým inženýrem, aby pochopil, že značka chce zaujmout buď elektricky poháněnou verzí anebo nějakým plug-in hybridem, jinak by to „e“ v názvu nedávalo příliš smysl. I když... SsangYong tvrdí, že XIV je zkratkou od eXciting Interface Vehicle, což můžeme přeložit jako vzrušující rozhraní automobilu - jde o narážku na systém ovládání vozu, který je schopný pomocí aplikace v mobilu poslouchat příkazy uživatele na dálku. A ono písmeno před názvem by tedy čistě teoreticky mohl být jen dodatek tvořící správný přepis. Beztak si ale myslíme, že SsanYong spíše koketuje s baterkami než angličtinou, ostatně dokazovaly by to také solární články na střeše.
Relevantními technickými daty nedisponujeme, korejská společnost však překvapivě zveřejnila rozměry. Rozvor o délce 2,6 metru je identicky s konceptem 1 a 2, vůz se ale celkově nepatrně zmenšil. Na délku měří 4,16 m (- 10 mm), na výšku měří 1,57 m (identická) a šířka činí 1,79 metru (- 20 mm). Z nákresů je vidět, že do předního, pozměněného nárazníku byla integrována LED a přepracována se zdá být také architektura hlavních světel. Rozjímat dále nad prací designéru však nemá smysl, ty necelé tři týdny do premiéry e-XIV snad už nějako přežijeme.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.



Sériový vůz má ambice konkurovat vozům jako je Nissan Juke a SsangYong si částečně troufá také na Mini Countryman
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub