Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě
6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Jménem XIV je míně spíše„crossoverovitost” výtvoru SsangYongu, my se přidržíme římského vyznění. Toto je jeho druhá evoluce.
Koncept XIV se poprvé představil světu již na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy ale za svým jménem nesl označení číslicí jedna. Její vyznění bylo nejasné, ani nás snad ale nenapadlo, že by šlo o předzvěst začátku jakéhosi seriálu. Nicméně přesně to se ukázalo být pravdou - již v minulých měsících SsangYong avizoval odhalení konceptu XIV-2, který na „jedničku” - i přes naše jisté pochybnosti - přímo navazuje.
Určitě není mylné označit XIV-2 za krok směrem k sériové výrobě, nejde ale o posun úplně obvyklý. Nedá se totiž říci, že by oproti XIV-1 vypadal vyloženě „sériověji”, vyhlíží spíše trochu jinak a naznačuje, co má automobilka s tímto modelem za úmysly. Chystá totiž nejen pětidvéřovou variantu, ale i třídvířko, prodlouženou verzi a také otevřené provedení. XIV-2 má naznačovat podobu toho posledního jmenovaného.
Že vůz přišel o část své střechy bylo ostatně zjevné již z prvních uvolněných skic. Více než o korejskou variaci na Evoque Cabrio jde ale spíše o přerostlý Fiat 500C, když koncepce nedovoluje sundat střechu celou, ale pouze její vrchní část. Tím ale odlišnosti proti XIV-1 nekončí - krom lehce pozměněné přídě je tu především dosti odlišný profil (vůz je pouze třídvéřový) a z toho vyplývající pozměněná záď. Všimněte si hlavně jiného sklonu sloupků C, odlišného pojetí koncových světel a navazujících tvarů nárazníku.
Jak se vám tyto změny líbí či nelíbí, to už posuďte sami, my dodáme jen tolik, že vůz měří na délku 4,17 metru, na šířku 1,82 metru a na výšku 1,57 metru. Rozvor náprav pak činí 2,6 metru. Od předchozího provedení se tedy velikostně zásadně neliší.
Pod kapotou můžeme najít hned dva motory, což je u konceptu dosti neobvyklé. Oba mají objem 1,6 litru a jak možná čekáte, jeden je benzinový a druhý naftový. Ten první jmenovaný disponuje výkonem 125 koní a točivým momentem 158 Nm, k dispozici může mít buď manuální, nebo automatickou převodovku (opět nezvyklé) přičemž s ručně řazenou má spotřebu 5 litrů benzinu na 100 km, se samočinnou 5,3. Pohotovostní hmotnost v závislosti na tomtéž činí buď 1 170 nebo 1 190 kg.
Naftový motor nabízí s přeplňováním nejvýše 130 koní a 300 newtonmetrů, spotřebu 4,1 resp. 4,3 litru na 100 km a hmotnosti 1 260 a 1 280 kilogramů. Dynamické parametry v ani jednom případě bohužel neznáme.
Co ovšem známe je seriozní záměr SsangYongu tento vůz vyrábět. Kdy a v jakých variantách by se mohl dostat do „série” ale bude jasné až později.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012










Popis obrázku
Stále ještě dost odvážný koncept SsangYongu naživo
SsangYong XIV se přiblížil výrobě, ale spíše v tom smyslu, v jakých verzích bude jednoho dne nabízen. Sám o sobě zůstává XIV-2 produkci vzdáleným konceptem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB